رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران

روند مهاجرت از روستاها معکوس شده است

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، به تلاش برای رونق گردشگری در منابع آبی اشاره کرد و گفت: اکنون با توسعه کشاورزی نوین و جدی ترشدن گردشگری روستایی و افزایش درآمد روستائیان روند مهاجرت از روستاها معکوس شده است.

25 شهریور 1398
کد خبر : 30273
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 بهروز مرادی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: اکنون دیدگاه ها عوض شده است و مردم دنبال ساکن شدن در روستاها هستند و مهاجرت معکوس به خاطر جدی شدن بحث آبزی پروری، گردشگری و تفریحات در اطراف دریاچه‌ها خیلی پررنگ شده است.

 وی به تکمیل شدن کار احداث پل بر روی رودخانه کارون سه و برقراری ارتباط بین روستاها اشاره کرد و گفت: اکنون روستاهای هدف گردشگری در آنجا درحال شکل گیری است.

 مرادی ادامه داد: چندی پیش تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت جدید التاسیس گردشگری منعقد شد که به توسعه گردشگری در منابع آبی پرداخته است و آئین نامه آن هم تدوین شده است.

 مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: این آیین نامه موجب تسهیل‌گری گردشگری در منابع آبی خواهد شد و تلاش می شود اقدام های لازم در این خصوص انجام شود.

 وی گفت: بر این اساس تلاش می شود به زودی سرمایه گذاران از طریق فراخوانی برای مشارکت در توسعه گردشگری در منابع آبی دعوت شوند تا بتوان گردشگری در دریاچه سدها را محقق کرد.

 مرادی از آماده شدن پیش نویس برای دعوت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سدهای دریان، سیمره، کارون4 و گتوند خبرداد.

 مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران افزود: سرمایه گذاران می توانند برای استفاده از امکانات موجود در سدهای کشور اقدام کرده و به رونق گردشگری در این مناطق کمک کنند.

 وی از برقراری تعامل بیشتر با رسانه ها استقبال کرد و گفت: رسانه ها می توانند به بحث رونق گردشگری در منابع آبی کمک کنند.

 مرادی به دریاچه سد سردشت و زیبایی های آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون روند توسعه این منطقه به دلیل ایجاد این سد سرعت گرفته است و ورود گردشگران به این منطقه بیش از گذشته شده است.

 مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: توسعه گردشگری در این منطقه توانسته هم به رونق اقتصادی کمک کند و هم مانع بسیاری از اقدام های ناصواب شود.

 وی ادامه داد: رونق گردشگری در منابع آبی هم توسعه اشتغال را به همراه خواهد داشت و هم رونق اقتصادی برای مردم به همراه دارد و هم مانع مهاجرت خواهد شد.

در همین رابطه