رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق کرج در جمع فعالان اقتصادی استان البرز

اصلاح قانون تجارت بدون استفاده از نظرات بخش خصوصی کارآمد نیست

رحیم بنامولائی، رئیس اتاق کرج می‌گوید: تجارت مهم‌ترین حلقه اتصال زنجیره تولید به بازارهای داخلی و خارجی است و تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت، بدون نظرخواهی از بخش خصوصی می‌تواند مشکلاتی در این زنجیره به وجود آورد.

31 شهریور 1398
کد خبر : 30340
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، تجارت را مهم‌ترین حلقه اتصال زنجیره تولید به بازارهای داخلی و خارجی دانست و با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس گفت: عدم استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصویب این لایحه موردقبول نیست و در ادامه می‌تواند مشکلاتی در حوزه تجارت به وجود آورد.

رحیم بنامولائی در جمع فعالان اقتصادی استان البرز افزود: تحقق شعار محوری رونق تولید و اشتغال مستلزم دخالت دادن نظرات کارشناسان بخش‌های تولید، عرضه و صادرات در تصمیمات مهم اقتصادی ازجمله لایحه مهم اصلاح قانون تجارت است.

او تصریح کرد: حاصل تلاش پرسنل کارخانه‌ها در تولید محصول در صورتی رونق در اقتصاد را همراه خواهد داشت که تجار و بازرگانان ما به‌ویژه در بحث صادرات از قانون تجارت قوی و بدون نقص برخوردار باشند.

رئیس اتاق کرج اظهار کرد: باوجود فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز تأکید سران قوا در استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی، در موارد عدیده‌ای این تصمیمات بدون شور و مشورت با این بخش اتخاذ می‌شود.

بنامولائی در بخش دیگر از اظهاراتش تأکید کرد: با توجه به شرایط روز اقتصاد و فناوری‌های نوین در بحث تجارت استفاده از نظرات بخش تولید در اصلاح قانون تجارت ضمن جلوگیری از رانت و مفاسد اقتصادی، قطعاً موانع گسترش تجارت بین‌المللی را برطرف و بستر را برای شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها فراهم می‌کند.

او افزود: بر اساس ماده ۲ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب‌وکار برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها، نظر کتبی اتاق‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط را بررسی کند و هرگاه لازم دید آنها را به جلسات تصمیم‌گیری دعوت نماید

این فعال اقتصادی خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با صاحبان سرمایه و یاری‌رسانی آنها در توسعه امر تولید شد.

موضوعات :
در همین رابطه