رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

حفاری‌های نفتی در امریکا به اوج رسیده‌است

قیمت نفت در حالی به 42دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است که حفاری‌های نفتی در ایالات متحده امریکا به بالاترین سرعت خود در یک سال گذشته رسیده‌است.

18 مرداد 1395
کد خبر : 3084
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قیمت نفت در حالی به 42دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است که حفاری‌های نفتی در ایالات متحده امریکا به بالاترین سرعت خود در یک سال گذشته رسیده‌است. در امریکا حفاران نفتی برای ششمین هفته متوالی به تعداد چاه‌های نفتی اضافه کردند. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد تعداد چاه‌های نفتی در امریکا در حال حاضر برابر با 381 حلقه است.

موسسه بیکر هیوز به طور مرتب تعداد چاه‌های نفتی در ایالات متحده امریکا را رصد می‌کند و هر هفته آن را اعلام می‌کند. بر اساس آمار این موسسه تعداد این چاه‌های نفتی در امریکا روبه افزایش است. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) نیز هیچ تلاشی برای فریز یا توقف تولید نفت نکرده‌اند.

قیمت نفت مدتی پیش در یک بازار خرسی بیش از 20درصد سقوط کرد و در حال حاضر نیز در وضعیت پرنوسانی قرار دارد. هفته گذشته برای اولین بار در چهارماه گذشته قیمت نفت به زیر 40دلار در ازای هر بشکه سقوط کرد.

اکنون تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت نفت دوباره در روند صعودی قرار گرفته‌است. هیجاناتی که در بازار وجود داشت قیمت نفت را به زیر 40دلار در ازای هر بشکه رسانده بود اما به نظر می‌رسد اکنون دوباره قیمت نفت در مسیر صعودی قرار بگیرد. از نظر اکثر تحلیل‌گران روی 45دلار در ازای هر بشکه متوقف خواهد شد.

نفت دبلیوتی‌آی که شاخص نفتی ایالات متحده امریکاست نیز در آخرین روز معاملات در بازار به 41.94دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است. اعضای اوپک تصمیم دارند در ماه آینده در الجزایر دور هم جمع بشوند و در مورد وضعیت بازار نفت گفت‌وگو کنند اما در این بین خبری برای تجدید یا فریز تولید نفت وجود ندارد. البته در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعات رسمی در این باره وجود ندارد.

برخی از کشورهای تولیدکننده نفت اوپک نیز به دنبال افزایش میزان تولید نفت خود از جمله لیبی به دنبال افزایش تولید نفت است تا از این طریق به درآمدهای نفتی بیشتری دست پیدا کند.

اما مشکل تنها از طرف عرضه نیست؛ بلکه تقاضا نیز به ویژه در کشورهایی مانند چین با مشکلاتی همراه است که باعث زمین خوردن قیمت نفت می‌شود.

در همین رابطه