رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان در کاروانسرای عباسی ده‌نمک مطرح شد

تحقق توسعه اقتصادی با سیاست‌گذاری متناسب با گردشگری

رئیس و اعضای اتاق سمنان، سیزدهمین نشست هیات نمایندگان این اتاق را با محوریت گردشگری و در محل کاروانسرای عباسی ده نمک برگزار کردند. در این نشست با اشاره ظرفیت‌های گردشگری کشور، بر لزوم سیاست‌گذاری متناسب با گردشگری برای تحقق توسعه اقتصادی و بی‌نیازی کشور از درآمدهای نفتی تأکید شد.

07 دی 1398
کد خبر : 31662
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: صنعت گردشگری نیازمند توجه ویژه است و جا دارد سرمایه‌گذاری متناسب در این بخش صورت پذیرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان که در کاروانسرای عباسی ده‌نمک برگزار شد، افزود: استان سمنان از موقعیت گردشگری طبیعی ممتازی برخوردار است و مثلاً فاصله زمانی کویر و مناطق ییلاقی به بیش از 30 دقیقه نمی‌رسد که در هیچ استانی چنین توانمندی وجود ندارد.

به عقیده او، اگر سیاست‌های متناسب با گردشگری در کشور به‌درستی اعمال شود ایران نیازی به درآمدهای نفتی ندارد.

جمعه‌ای ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته اتاق سمنان به‌عنوان نماینده اتاق ایران در کمیسیون آمایش کشور انتخاب شده و این نشست‌ها در محل سازمان برنامه بودجه مرکز برگزار می‌شود.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: کلیات اساسی و بنیادین از طریق بخش خصوصی اعلام شده در ماده 9 بازنگری و اصلاح آمایش سرزمین عنوان شده است، محوریت آمایش باید در راستای سند آمایش ملی صورت بپذیرد، منتهی در حال حاضر پیکره آمایش ملی و آمایش استان‌ها از انسجام خوبی برخوردار نیست، جا دارد این مسئله مورد بازبینی قرار بگیرد.

او ادامه داد: سند آمایش یک سند بالادستی است که ضرورت اجرایی را به همراه دارد.

جمعه‌ای در بخش دیگر از صحبت‌های خود به بودجه 1399 اشاره کرد و اظهار کرد: بودجه فعلی مشکلات و اختلالات زیادی دارد مواردی همانند فروش نفت 50 دلاری، فروش اوراق، سهم بسیار زیاد مالیات در بودجه، فرار مالیاتی گسترده و استرداد مالیات از شناسنامه دارهای صنعت موارد پر ابهامی است که بخش خصوصی را نگران کرده است.

جمعه‌ای ادامه داد: معاونت پارلمانی اتاق ایران پیشنهاد‌ها را به مجلس اعلام کرده و جا دارد تا سران قوه مقننه توجه لازم به پیشنهاد‌های اتاق داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه