رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در جلسه شورای گفت‌وگوی استان

ستاد راهبری توسعه صادرات اوراسیا تشکیل شود

استاندارد مازندران در جلسه شورای گفت‌وگوی این استان بر لزوم استفاده از ظرفیت صادرات به اتحادیه اوراسیا تأکید کرد و تشکیل ستاد راهبری توسعه صادرات به کشورهای عضو این اتحادیه را خواستار شد.

11 دی 1398
کد خبر : 31721
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار مازندران خواستار تشکیل ستاد راهبری توسعه صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شد و گفت: این ستاد باید به‌صورت تخصصی مسائل مرتبط به اتحادیه اوراسیا را دنبال کند.

احمد حسین زادگان، در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی استان مازندران با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت ایجاد شده برای توسعه صادرات به اوراسیا بهره‌ بگیریم، گفت: هرکسی از این بازار به نحو مطلوب استفاده کند سود خواهد کرد و باید از خود در این بخش تحرک نشان دهیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در چند سال گذشته نسبت به امضای تفاهم‌نامه برای الحاق به روسیه صورت گرفته است و باید جدی‌تر در حوزه صادرات وارد عمل شویم.

او نزدیکی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فرصتی برای توسعه تجارت دانست و گفت: از ظرفیت توسعه صادرات به این منطقه با رفع موانع فراروی بهره‌گیری کنیم.

استاندار مازندران درباره آخرین وضعیت صادرات مرکبات نیز گفت: بازار اوراسیا به دلیل حذف تعرفه‌ها فرصتی برای افزایش صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی استان خواهد بود.

او گفت: اولویت‌های صادراتی بر اساس توان و قدرت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تعیین و مشخص شود و روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی خواهد بود.

چهار مصوبه شورای گفتگو در مازندران ملی بوده است

رئیس اتاق ساری با اشاره به تهیه هفت مصوبه شورای گفت‌وگو در شش ماه نخست سال جاری گفت: چهار مصوبه شورای گفتگو ملی بوده است.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به عملکرد شورای گفتگو اظهار داشت: ۱۳۷ جلسه شورای گفتگو در کشور برگزار شد که هزار و ۳۲ مصوبه داشته است.

او ادامه داد: ۳۱۴ مصوبه شامل ۳۰ درصد ملی و ۷۱۸ مصوبه شامل 70 درصد استانی بوده است که از ۷۱۸ مصوبه استانی ۴۷۹ مصوبه معادل 67 درصد منطبق با شرح وظایف شورا و 239 مصوبه معادل 33 درصد نیز خارج از وظایف شورا بوده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران تصریح کرد: از ۴۷۹ مصوبه منطبق با شرح وظایف شورا، تعداد 242 مصوبه معادل ۵۱ درصد اجرایی شده است.

مهاجر، روند اجرایی جلسات و معیارهای کیفی را از جمله شاخص‌های ارزیابی مصوبات بیان کرد و گفت: رتبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در کیفیت مصوبات استانی در چهارچوب وظایف شورا و میزان اجرایی شدن آن‌ها سوم است که تعداد هفت مصوبه در چارچوب شرح وظایف شورا و یک مصوبه خارج از چهارچوب داشته است.

او ادامه داد: شورای گفت‌وگوی مازندران در شاخص کیفیت مصوبات ملی و فراگیر نیز رتبه دوم را در کشور کسب نموده است.

رئیس اتاق ساری با بیان اینکه مازندران در شاخص‌های کیفی و سامانه‌های نظرخواهی رتبه ۲۲ را در کشور دارد خواستار ارتقای این وضعیت شد.

موضوعات :
در همین رابطه