میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

عضو هیئت مدیره انجمن اپک در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

اجلاس اکو می‌تواند در توسعه اقتصادی موفق‌تر از اتحادیه اروپا باشد

غلامحسین معین درباری، عضو هیئت مدیره انجمن اپک معتقد است اگر فرهنگ سازی شده و از استعداد جوانان استفاده شود، اجلاس اکو می‌تواند در توسعه اقتصادی چه بسا موفق تر از اتحادیه اروپا عمل کند.

23 مرداد 1395
کد خبر : 3184
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
غلامحسین معین درباری، عضو هیئت مدیره انجمن اپک معتقد است اگر فرهنگ سازی شده و از استعداد جوانان استفاده شود، اجلاس اکو می‌تواند در توسعه اقتصادی چه بسا موفق تر از اتحادیه اروپا عمل کند.

غلامحسین معین درباری، عضو هیئت مدیره انجمن اپک

نشست کمیته‌های تخصصی اتاق اکو و بیست و یکمین نشست کمیته اجرائی، با حضور روسا و هیات هایی از اتاق های بازرگانی کشورهای عضو اکو ، دبیرکل و  نمایندگان این سازمان، از فردا در اتاق ایران برگزار می‌شود. در این نشست ها پیرامون موضوعات مختلفی در کمیته های تخصصی تصمیم گیری می‌شود.

غلامحسین معین درباری، عضو هیئت مدیره انجمن اپک در این باره به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: «منطقه اکو  دارای استعدادهای سرشار انرژی مثل انرژی سوخت فسیلی و همچنین انرژی طبیعی خورشیدی و باد است. اگر این استعداد به کار گرفته شده و از الگوی اروپایی الگوبرداری شود، می تواند هم برای ایران و و هم کشورهای اکو زمینه توسعه اقتصادی پایدار را بوجود آورده و بین کشورها ارتباطات خوبی برقرار کند.»

او با بیان اینکه "زمینه کاری و استعداد طبیعی ایران از اروپا خیلی بیشتر است" ادامه داد: «ما در ایران با ضعف فرهنگی رو‌به رو هستیم. البته در کشورمان نسبت به سایر کشورها از دانش فنی بالایی برخورداریم و جوانان با ذکاوتی داریم که می‌توانند آینده‌ساز کشور بوده و برای کشورهای دیگر اکو نیز اثرگذار باشند. لذا اگر فرهنگ سازی شده و از استعداد جوانان استفاده شود، اجلاس اکو می‌تواند در توسعه اقتصادی چه بسا موفق‌تر از اتحادیه اروپا عمل کند.»

معین درباری با اشاره به سابقه سی و چند ساله اکو، روابط بین کشورهای عضو اکو را نامطلوب ارزیابی کرده و اظهار کرد: «با توجه به تحول جدید بوجود آمده و برگزاری اولین نشست اقتصادی در ایران، امیدواریم نتیجه مطلوبی حاصل شود. البته این نتیجه مطلوب مشروط بر این است که مسئولین کشورها و دست اندرکاران بخش خصوصی، فعالیت را به همینجا ختم نکنند و مستمرا پیگیر کارها بوده و ارتباطات را حفظ کنند.»

به گفته این عضو هیئت مدیره انجمن اپک، برگزاری این کمیته ها نوعی تبلیغات برای کشورهاست که نشان می دهد چه توانمندی‌ها و استعدادهایی دارند و کجا می‌توانند پروژه اجرا کنند.

معین درباری هم‌چنین افزود: «با توجه به اینکه ترکیه از موقعیت بازاریابی خوبی برخوردار بوده و ایران نیز منابع انرژی و دانش فنی مناسبی دارد، این دو کشور می توانند بیشتر به هم نزدیک شوند. چون ترکیه، ایران و پاکستان پایه گذار اکو بود‌ه‌اند، مسئولیت و پتانسیل بیشتری برای همکاری دارند.»

او در پایان گفت: «انتظار دارم کسانی که برای سخنرانی در اجلاس پیش رو در اتاق ایران داوطلب شده‌اند مطالب ارزنده‌ای ارائه دهند که برای بیانیه خوب و کاربردی بوده و بیانیه بتواند در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.»

در همین رابطه