رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

25 نکته اقتصادی سخنرانی روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد

اجرای 29 قرارداد صنعتی با کشورهای خارجی؛ ماحصل برجام

به گفته حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام ‌82 تفاهم و قرارداد در زمینه صنعتی، به امضاء رسیده که اجرای 29 قرارداد آغاز شده است.

24 مرداد 1395
کد خبر : 3206
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام ‌82 تفاهم و قرارداد در زمینه صنعتی، به امضاء رسیده که اجرای 29 قرارداد آغاز شده است.

سفر استانی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج سخنرانی کرد. 25 نکته اقتصادی صحبت‌های رئیس جمهور به شرح زیر است:

1. دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی6.8 درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 4/4 درصد رسیده است.

2. اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.

3. امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می خواهیم نفت به جهان صادر می کنیم و به رغم اراده دشمنان امروز کشتی های ایران در سراسر جهان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می گیرند.

4. در شرایطی که در روزها و سال های قبل بیمه تحریم بود امروز کشتی ها و نفت کش های ما می توانند با بیمه در سراسر جهان حرکت کنند.

5. توانستیم زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را در هم شکنیم.

6. 350 هیات اقتصادی و 160 هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان سفر کرده‌اند. ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.

7. همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند.

8. باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم. تا پایان امسال هفت هزار و 500 بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.

9. برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی فراهم کرده است و توانست شرایط را برای برداشتن دیوار ها فراهم کند تا رونق اقتصادی ایجاد شود.

10. برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی فراهم کرده است.

11. با اجرای برجام تاکنون 82 تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی منعقد شده که تاکنون 29 قرارداد آن اجرایی شده است.

12. باید کشاورزی گلخانه ای را احیا و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم.سرمایه گذاری کافی در زمینه گردشگری و ایجاد زیربنای ها آن لازم است.

13. 44 هزار شغل مستقیم در زمینه فناوریهای نوین در سطح کشور ایجاد شده است و علما ودانشگاهیان دست به دست هم دهند تا اشتغال پایدار در استان کهگیلویه وبویراحمد بوجود آید.

14. در این سفر دو هزار و 230 میلیارد ریال از بودجه عمومی برای سال های 95 و 96 برای 9 طرح و پروژه آبرسانی به روستاها و شهرهای استان اختصاص می یابد.

15. چهار طرح با 600 میلیارد ریال برای آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده مصوب شده است.

16. یک هزار و 330 میلیارد ریال برای شش طرح مهم کشاورزی اختصاص یافته است که همه آنها در سال های 95 و 96 اجرایی خواهد شد.

17. سه صندوق سرمایه گذاری برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان های کهگیلویه، باشت و گچساران ورود خواهند کرد.

18. در زمینه حمل و نقل سه هزار و 60 میلیارد ریال برای چهار طرح مهم اختصاص می یابد. 

19. راه اصلی پاتاوه به دهدشت با اختصاص یکهزار و 500 میلیارد ریال در سال 96 به اتمام می رسد.

20. در حوزه عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت نیز 90 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

21. نصف سود تسهیلات اعطایی برای سرمایه گذاری در این استان از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت خواهد شد. برای این برنامه نیز یکهزار و 400 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

22. برای گازرسانی به 160 روستا در سال 95 حدود 740 میلیارد ریال و در سال 96 برای گاز رسانی به 245 روستا 700 میلیارد ریال اختصاص می یابد.

23. با اجرای این طرح ها این استان 81 درصد جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش گازرسانی قرار خواهد گرفت.

24. در مجموع دولت یازدهم 900 پرژه در استان انجام داده است. 231 پروژه در این سفر دو روزه افتتاح و 36 طرح مهم کلنگ زنی می شود.

25. هزینه های انجام شده برای این طرح ها هفت هزار و 560 میلیارد ریال است. در مجموع در این سفر 9 هزار و 660 میلیارد ریال برای 44 طرح این استان اختصاص یافته است.

موضوعات :
در همین رابطه