رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از سرانجام تعطیلی فرودگاه مهر‌آباد؛

هواپیمایی که پروازها را سرگردان کرد

ایرباس 320 شب گذشته به دلیلی که هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، در هنگام بلند شدن با مشکل مواجه شد و برای حدود دو ساعت باند مهرآباد را مسدود کرد.

24 مرداد 1395
کد خبر : 3215
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

شب گذشته هواپیمای شرکت هواپیمایی اترک به شماره پرواز ۱۹۴۳ در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد هنگام برخاستن از زمین از مسیر خارج و دچار سانحه شد. این هواپیما ساعت ۲۱:۴۵ از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد مشهد در حال پرواز بود که در حال برخاستن از زمین از مسیر باند خارج و دچار سانحه شد.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی، این سانحه تنها حدود 2 ساعت شرایط این فرودگاه را برهم ریخت و پس از آن پروازها به حالت عادی بازگشت.

سازمان هواپیمایی پس از گذشت حدود 12 ساعت از حادثه دیشب در نخستین اظهار نظر اعلام کرده تیم‌های کارشناسی این سازمان به طور دقیق ابعاد مختلف این حادثه را بررسی خواهند کرد، ولی هنوز گمانه زنی‌ها در مورد چگونگی وقوع آن در حد شایعه است.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفت: به محض وقوع اتفاق شب گذشته برای هواپیمای مسیر تهران- مشهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ اترک به شماره پرواز ۱۹۴۳ و خروج آن از باند تیم کارشناسی استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به اتفاق معاون استاندارد پرواز و مدیرکل بررسی سوانح سازمان در محل حاضر شدند

او ادامه داد: از آنجایی که وقوع این اتفاق موجب توقف کوتاه پروازهای فرودگاه مهرآباد شد چندی بعد هواپیمای مذکور به تلاش نیروهای ایمنی زمینی فرودگاه مهرآباد و عوامل مستقر در فرودگاه و همکاری جدی عوامل فرودگاهی اعم از امنیتی و انتظامی کمتر از ۲ ساعت با انتقال باند فرودگاه مهرآباد عملیاتی شد.

وی، با انتقاد از بعضی اظهارنظرها در همان لحظات اولیه نسبت به اعلام نتیجه خروج هواپیما گفت: چرایی خروج این هواپیما منوط به کار کارشناسی کارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری است که پس از بررسی پارامترهای دخیل اعلام خواهد شد.

 رضا جعفرزاده، مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی همچنین درباره چگونگی مدیریت پروازها در فرودگاه مهرآباد پس ازحاثه دیشب گفت: خوشبختانه با پیگیری های سریع صورت گرفته باند فرودگاه در زمانی کمتر از دو ساعت مسدود بود و پس از آن پروازها به حالت عادی بازگشتند.

به گفته وی زمانی که حادثه اتفاق افتاد خوشبختانه ترافیک ورودی به مهرآباد چندان شلوغ نبود و از این رو تمام پروازها مدیریت شدند. همانطور که در تمام پروتکل‌های هوایی اعلام شده، تمام فرودگاه‌های مسافرتی در زمان های خاص فرودگاه‌هایی جایگزین دارند که برای شب گذشته نیز از دو فرودگاه امام خمینی و اصفهان برای جا به جایی مسافران استفاده شد.

موضوعات :
در همین رابطه