رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری در جشن بازگشت ۷۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید

پویایی اقتصاد کشور در حمایت از بخش تولید است

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری، در مراسم جشن بازگشت ۷۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و این کار را پیش‌نیاز پویایی و سرزندگی اقتصاد دانست.

23 بهمن 1398
کد خبر : 32190
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری گفت: اقتصاد کشور زمانی پویا و سرزنده خواهد بود که تولیدکنندگان آن به‌عنوان سربازان خط اول موردحمایت قرار گیرند.

عبداله مهاجر دارابی در مراسم جشن بازگشت ۷۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید افزود: امسال سال رونق تولید است و هنوز راه بسیاری تا رسیدن به این هدف داریم؛ حتی اگر هرسال بخشی از مشکلات اقتصادی خود را رفع می‌کردیم، اکنون به این نقطه نمی‌رسیدیم که بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی ما با مشکلات ریز و درشتی مواجه باشند.

او اتاق ساری را حامی بخش خصوصی معرفی کرد که قطعاً باید بازگوکننده مطالبات این بخش باشد و گفت: از هر تریبونی که لازم باشد درباره دغدغه‌های این بخش صحبت خواهم کرد.

این فعال اقتصادی، یکی از مشکلات فعلی را در ارزش‌افزوده عنوان و بیان کرد: به دولت هم نامه زدیم و گلایه‌های فعالان اقتصادی را منعکس کردیم اما علیرغم همه پیگیری‌ها هنوز در این بخش شاهد اجرای قانون نیستیم.

رئیس اتاق ساری، اشاره‌ای به شرایط درآمدی سال آینده کشور از طریق مالیات کرد و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تولیدکننده موردتوجه نباشد شرایط بدی را در سال آینده خواهند داشت.

مهاجر دارابی همچنین انتقادی را متوجه بانک‌ها دانست و گفت: بانک‌ها تنها شریک سود تولیدکنندگان هستند و در ضررهایی که متحمل می‌شوند، با تولیدکننده همراه نیستند.

رئیس اتاق ساری، اقتصاد کشور را زمانی پویا دانست که تولیدکنندگان آن به‌عنوان سربازان نظام موردحمایت قرار بگیرند. خیلی از آنها هیچ‌چیزی از دولت درخواست نکردند و صبورانه و بی‌هیچ منتی در حال جهاد اقتصادی هستند.

مهاجر دارابی با تأکید بر اینکه البته برای پایداری اقتصادی نیاز به پرداخت مالیات داریم، اعلام کرد: تولیدکننده باید از پرداخت ارزش‌افزوده مستثنا باشد زیرا کشور اکنون در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد و باید بر اساس همین وضعیت عمل کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه