رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کمیته فرعی رتبه بندی تجاری و کمیته بانوان کارآفرین اکو برگزار شد

در نخستین روز از بیست و یکمین نشست کمیته های اجرایی و تخصصی اتاق بازرگانی و صنعت اکو، جلسه کمیته فرعی رتبه بندی تجاری و کمیته بانوان کارآفرین برگزار شد.

25 مرداد 1395
کد خبر : 3223
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست کمیته بانوان کارآفرین با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان، سیده فاطمه مقیمی، رئیس انجمن بانوان کارآفرین ایران، گزارشی از روند فعالیت های این انجمن در راستای ارتقای جایگاه بانوان و میزان مشارکت آنها در اقتصاد را ارایه کرد.

بسازمان اکو طی سال های اخیر توجه جدی در بحث مشارکت بانوان در اقتصاد و کارآفرینی داشته و توانسته در این رابطه قدم های خوب و سازنده ای بردارد. کشورهای عضو اکو رشد اقتصادی بدون مشارکت زنان را غیر ممکن دانسته  و به اعتقاد این سازمان ایران از جمله کشورهایی است که دراین مدت برنامه های موفقی به منظور حضور جدی تر بانوان اجرا کرده و توانسته به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

در ادامه، کشورها به معرفی پنج بانوی کارآفرین برتر خود پرداخته و در انتها پیشنهاد دادند وب سایت ویژه برای بانوان کارآفرین کشوهای عضو اکو راه اندازی شود.

در جلسه کمیته فرعی رتبه بندی، موضوع تدوین نظام رتبه بندی تجاری مربوط به کشورهای عضو اکو از سوی ایران پیشنهاد شد و مقرر گردید به منظور توافق همه کشورهای عضو بر تدوین این نظام، مطالعات امکان سنجی توسط ایران انجام شده و گزارش نهایی به دبیرخانه و از آن طریق به همه اتاق های کشورهای عضو ارسال شود.

گفتنی است از بین 10 کشور عضو اکو تنها 4 کشور ایران، ترکیه، پاکستان و قزاقستان از نظام رتبه بندی تجاری بهره می برند.

در این نشست نمایندگانی از کشورهای ترکیه، ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، نماینده دبیرخانه اکو و وزارت امور خارجه ایران حضور داشتند.  

پرونده:
در همین رابطه