رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

اقدامات پیشگیرانه اتاق ایران برای مواجهه با ویروس کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و متعاقباً در ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به‌منظور مراقبت از سلامت کارکنان این مجموعه، اقدامات مراقبتی مواجه با ویروس کرونا را به اجرا درآورده است.

07 اسفند 1398
کد خبر : 32364
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و متعاقباً در ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به‌منظور مراقبت از سلامت کارکنان این مجموعه، اقدامات مراقبتی مواجه با ویروس کرونا را به اجرا درآورده است.

در همین راستا، با تصمیم هیات رئیسه اتاق ایران، با توجه به برگزاری همایش‌های مختلف در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که بعضاً مدعوینی از شهرها و کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند، تا اطلاع ثانوی برگزاری چنین رویدادهایی ممنوع شده است. برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی آب، ازجمله رویدادهای مهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که امسال دبیرخانه دائمی این همایش مستقر در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران اعلام کرد که با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و به حداقل رساندن حضور در اجتماعات بزرگ در محیط‌های سرپوشیده هنگام شیوع بیماری‌های واگیردار، پنجمین همایش بزرگداشت روز ملی آب که قرار بود، 13 اسفند برگزار شود،  انجام نخواهد شد.

همچنین با تصمیم هیات رئیسه اتاق ایران مقرر شده تا به منظور کاهش تردد و ارتباط غیرمستقیم کارکنان با یکدیگر، ضمن کاهش ساعات کار اداری، کارمندان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به صورت شیفتی در محل کار خود حاضر باشند. این در حالی است که در صورت ضرورت، کارکنان موظف به حضور در محل کار خود هستند.

ضدعفونی کردن مداوم مجموعه‌های مختلف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و قرار دادن مواد استریل دست و صورت در میزهای کارکنان از دیگر تصمیم‌های هیات رئیسه اتاق ایران است که به‌منظور مواجه با ویروس کرونا به اجرا درآمده و همچنین مقررشده تا کلیه امور مربوط به نظافت وسایل شخصی کارکنان توسط خود آن‌ها صورت گیرد. متعاقباً رستوران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هرگونه ارائه مواد غذایی یا نوشیدنی به مهمانان اتاق ایران در ظروف یک‌بارمصرف و با دستکش انجام می‌گیرد.

رعایت اصول بهداشتی در آسانسورهای مجموعه اتاق بازرگانی و قرار دادن دستگاه ثبت حضور کارکنان بدون نیاز به انگشت زدن، از دیگر مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده برای مواجهه با ویروس کرونا در پارلمان بخش خصوصی است.

علاوه بر این، نشست‌های توجیهی راهکارهای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور پزشکان متخصص دیگر اقدامی است که با تصمیم هیات رئیسه اتاق ایران انجام شده است تا با کسب اطلاعات دقیق‌تر از این بیماری و انتقال اطلاعات کسب‌شده از کارکنان اتاق ایران به خانواده‌هایشان و متعاقباً آشنایان و ... شاهد افزایش آگاهی عموم جامعه نسبت به شیوع و نحوه مقابله با این ویروس باشیم.

 توصیه‌های دکتر رضا عبادی، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان بازرگانان که در نشست آموزشی اتاق ایران در مورد ویروس کرونا مطرح شد را اینجا مشاهده کنید.

موضوعات :
در همین رابطه