رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

ستاد پیشگیری از کرونا در اتاق اصفهان تشکیل شد

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در جهت لزوم بسیج همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به تشکیل کمیته مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرده است.

11 اسفند 1398
کد خبر : 32402
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به راه‌اندازی ستاد مشترک اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی برای پیشگیری از ویروس کرونا کرده است؛ قرار است در این کمیته تجهیزات و امکانات لازم به‌منظور حمایت از کارکنان و خانواده آنها تامین شود؛ همچنین فعالان اقتصادی با محوریت اتاق اصفهان برای تأمین تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز کمک مالی بلاعوض داشته باشند؛ ارائه کمک مالی به‌صورت قرض الحسنه توسط فعالان اقتصادی و با محوریت اتاق اصفهان به دانشگاه علوم پزشکی  و ستاد پشتیبانی جهت به کارگیری ظرفیت اتاق  برای خرید خارجی اقلام مورد نیاز پزشکی از برنامه‌های این ستاد است.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان با بیان اینکه در راستای بسیج همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در فراخوانی از فعالان اقتصادی خواسته شده برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

او ادامه داد: قرار است از ظرفیت تجاری اتاق اصفهان برای تهیه دیگر اقلام مورد نیاز از کشورهای دیگر و ورود ملزومات به کشور استفاده شود.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکیاصفهان برای مهار این بیماری گفت: پیشگیری و پیش بینی کردن امکانات درمانی مورد نیاز از مهم‌ترین اقدامات کنونی دانشگاه است.

چنگیز با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری نیازمند همراهی هر چه بیشتر ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی هستیم تصریح کرد: به کمک‌های حمایتی در بخش‌های بهداشت و درمان توسط نهادها از دیگر کمک‌های حمایتی مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استراتژی نخست دانشگاه علوم پزشکی را کاهش ابتلای افراد از طریق کاهش تماس و حفظ بهداشت عنوان کرد و گفت: کاهش تماس افراد مهم‌ترین عامل عدم نیاز به بستری است.

 چنگیز از راه اندازی تلفن 3113 و فعال شدن 14 خط همزمان در دانشگاه برای ارائه مشاوره تلفنی به افراد و راه‌اندازی «سامانه‌ خودارزیابی ابتلا به کرونا» خبر داد.

اعضای این کمیته مشترک پیشگیری عبارتند از: طاهره چنگیز، مسعود گلشیرازی، مجتبی کاروان، اصغر اخوان مقدم، غلامرضا اخوان فرید، غلامرضا سلیمانیان و مهدی خوروش.

در همین رابطه