رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

بررسی سند چشم‌انداز 2025 اکو در اتاق ایران

در سند چشم انداز اکو 2025با اشاره به کاهش مداوم صادرات در بین کشورهای عضو، بر اتخاذ رویه ­هایی برای تسهیل تجارت و رقابت کشورهای عضو تأکید شده است.

26 مرداد 1395
کد خبر : 3251
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روز دوم از نشست کمیته­ های اجرایی و تخصصی اتاق بازرگانی و صنعت اکو در اتاق ایران با برگزاری کمیته سند چشم­ انداز 2025 کشورهای اکو به کار خود پایان داد.

در کمیته سند چشم­ انداز 2025 اکو، پیش نویس سند چشم انداز 2025 اکو  که شامل نظرات بخش خصوصی کشورهای عضو اکو در مورد چشم ­انداز 2025 سازمان اکو است، ارایه شد.

در این سند چشم انداز، گزارشی از وضعیت کشورهای عضو در زمینه گردشگری، تراز تجاری و صادرات و واردات کشورها، مطرح و ارتقای نقش اکو در  رشد  و توسعه تجارت جهانی و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو  به عنوان اهداف اصلی چشم­ انداز مطرح شد.

همچنین رفع موانع  توسعه حمل و نقل و تقویت پیوندهای فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو اکو، احیای جاده ابریشم وکاهش نرخ­های تعرفه ­های گردشگری نیز از مواردی بود که در سند چشم­انداز مورد توجه قرار گرفت.

در سند  چشم انداز اکو 2025با اشاره به کاهش مداوم صادرات در بین کشورهای عضو،  بر اتخاذ رویه ­هایی برای تسهیل تجارت و رقابت کشورهای عضو تأکید شده است.

محمدرضا کرباسی، دبیر کمیته ایرانی اکو در مورد این سند گفت: باید زمانی را مشخص کنیم تا حاضران در نشست پیش نویس سند را مطالعه کنند و نظرات و پیشنهادات خود را در مورد آن اریه دهند.

 در این نشست مقرر شد اعضا سند را مطالعه کنند و بررسی آن در دستور کار جلسه آینده کمیته قرار بگیرد.

پرونده:
در همین رابطه