رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

برای تحقق « جهش تولید»، جزیره‌ای عمل نکنیم

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق ساری از کمک 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی این استان به منظور مقابله با کرونا خبر داد و تاکید داشت تحقق شعار « جهش تولید» در گروی هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

26 فروردین 1399
کد خبر : 32865
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق ساری از کمک 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی این استان به منظور مقابله با کرونا خبر داد و تاکید داشت تحقق شعار « جهش تولید» در گروی هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق مازندران

رئیس اتاق ساری در گفت‌وگو با « پایگاه خبری اتاق ایران» با تاکید بر اینکه مازندران یکی از استان هایی است که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کووید19 را دارد، اقدامات اتاق ساری را در مواجه با ویروس کرونا تشریح کرد.

به گفته مهاجر دارابی ، بخش گردشگری استان مازنداران از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیلی صنایع وابسته به این بخش، بیشترین ضرر را متحمل شده است.

عبداله مهاجر دارابی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا غالب کسب‌وکارهای استان که بیشتر آنها هم تولیدکننده هستند فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند که قطعا در ماه‌های آینده شاهد آسیب‌های اقتصادی حاصل از این بحران خواهیم بود.

رئیس اتاق ساری با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه خواهان نظارت دولت بر این امر شد و تاکید داشت که اگر در پی تحقق شعار سال، یعنی « جهش تولید» هستیم در وهله اول باید به نقدینگی بنگاه‌های تولیدی توجه شود.

او همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مولفه‌های تحقق شعار سال را در گروی هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی عنوان و بیان کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین نقص‌هایی که به بخش اقتصادی کشور آسیب جدی وارد کرده ، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی کشور است که انتظار می رود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به تولید، این مشکل در وهله اول حل شود.

رئیس اتاق ساری در ادامه از کمک 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی استان مازنداران به منظور جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تجهیز کادر درمانی استان خبر داد.

به گفته مهاجر دارابی، باتوجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 142 دستگاه فشار مثبت دو طرفه تنفسی نیز توسط بخش خصوصی  تحویل بیمارستان‌ها شده است. همچنین 20 دستگاه ونتیلاتور از سوی اتاق مازندران به بیمارستان‌های امام خمینی ساری، بوعلی سینا ساری و روحانی بابل هر کدام 2 دستگاه، بیمارستان های امام خمینی آمل، رازی قائمشهر، و خاتم الانبیاء بهشهر هرکدام 3 دستگاه، همچنین بیمارستان های عزیزی جویبار، شهدای زیراب، امام خمینی نور، آیت اله طالقانی چالوس و شهید بهشتی نوشهر هر کدام یک دستگاه، اهدا شده  که مستقیما خود اتاق ساری مسوولیت تامین و توزیع این اقلام را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بر عهده داشت.

 

در همین رابطه