رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان مطرح کرد

ضرورت آمادگی بنگاه‌های اقتصادی برای دوران پساکرونا

رئیس اتاق اصفهان معتقد است: شیوه کرونا و تحولات بعدازآن، جهش صنعتی جهان را 10 سال جلو انداخته و دراین‌بین مجموعه‌ای که بتواند خود را با این تغییرات تطبیق دهد، پیشرفت خواهد داشت.

30 فروردین 1399
کد خبر : 32898
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اصفهان در نخستین جلسه با جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان در سال جدید که به‌صورت آنلاین و با موضوع کرونای صنعتی و اقتصاد پساکرونا برگزار شد، بر ضرورت آمادگی بنگاه‌های اقتصادی برای عصر کرونای صنعتی تاکید کرد.

مسعود گلشیرازی، هدف از برگزاری این جلسه را بحث و تبادل‌نظر در خصوص کرونای صنعتی عنوان و تصریح کرد: آرامش نسبی در تدارک و تأمین اقلام بهداشتی و درمانی امروز اصفهان را مرهون ورود اتاق بازرگانی با مشارکت فعالان اقتصادی به این امر مهم دانست.

رئیس اتاق اصفهان همچنین از تدارک و تهیه 110 هزار بسته معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر از بحران کرونا با محوریت اتاق و توسط فعالان اقتصادی خبر داد.

گلشیرازی با تاکید بر اینکه دراین‌بین اتاق بازرگانی به رسالت اصلی خود یعنی مبحث اقتصاد نیز توجه داشته است، افزود: تاکنون در اتاق اصفهان گزارش‌های ارزشمندی در زمینه‌های کرونای صنعتی، تحلیل آثار کرونا بر اقتصاد استان و کشور و همچنین ارائه راهکارهای اجرایی برای کاهش آثار سوء کرونا بر اقتصاد تهیه شده است.

او با بیان اینکه شیوع کرونا بین 9 تا 16.5 درصد GDP اقتصاد کشور را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این در حالی است که تأثیرپذیری این بحران در استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور که قریب به 50 درصد اقتصاد آن وابسته به حوزه خدمات و گردشگری است؛ بیشتر بوده و تا 20 درصد تولید ناخالص داخلی استان را کاهش خواهد داد.

او افزود: در تبیین عمق تأثیرگذاری بحران کرونا در اصفهان باید گفت شیوع کرونا به‌صورت میانگین درآمد هر شهروند اصفهانی را حدود 6 میلیون تومان در سال 99 کاهش می‌دهد.

گلشیرازی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه فعالان اقتصادی به مدیریت بنگاه‌های اقتصادی خود در این بحران گفت: لازم است تفکر و بینش مورد نیاز را برای تغییرات مناسب در سیستم بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نماییم که لازمه آن شکل‌گیری نهضت اقتصادی مبتنی بر شاخصه‌های کرونای صنعتی است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه تاکید کرد: کرونای صنعتی جهش صنعتی جهان را 10 سال جلو انداخت و دراین‌بین مجموعه‌ای که بتواند خود را با این تغییرات تطبیق دهد، پیشرفت خواهد داشت.

گلشیرازی تصریح کرد: کرونای صنعتی 9 تا 15 ماه ادامه خواهد داشت و لازم است صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، کسب‌وکارها و خدمات امور مالی، زنجیره تأمین و همچنین سازوکارهای فروش خود را متناسب با عصر کرونا تغییر دهند.

او با بیان اینکه اتاق اصفهان اقدام به تبیین ساختار کرونای صنعتی به‌صورت ساختاری مستقل نموده است، گفت: در این ساختار به ارائه مدل‌های لازم برای طی این دوران می‌پردازیم و هر بنگاهی باید بنا بر شرایط خود این موارد را بومی‌سازی نماید.

رئیس اتاق اصفهان تشکیل ستاد مدیریت کرونا در بنگاه‌های اقتصادی، رعایت پروتکل بهداشتی در حوزه منابع انسانی و ایجاد تنوع در منابع تأمین بنگاه‌ها را در دوران کنونی ضروری دانست.

موضوعات :
در همین رابطه