رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری در شورای گفت‌وگوی مازندران

جهش تولید با بهبود فضای کسب‌وکار محقق می‌شود

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری در جلسه شورای گفت‌وگوی استان مازندران ضمن تأکید بر لزوم توجه به شعار جهش تولید، تحقق این مسئله را منوط به بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید دانست.

08 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33004
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ساری گفت: بهبود فضای کسب‌وکار با تحقق شعار جهش تولید و رفع موانع فراروی محقق می‌شود.

عبداله مهاجر دارابی در جلسه شورای گفت‌وگوی استان مازندران با اشاره به برگزاری 8 جلسه از این شورا در سال گذشته افزود: در این جلسات دستاورد خوبی داشتیم و ازنظر مصوبات استانی مازندران رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه ازنظر کیفیت مصوبات ملی نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم، ادامه داد: مصوبات شورای گفت‌وگوی استان دارای کیفیت بوده است و ازنظر رتبه نیز جایگاه ششم کشو را به دست آوردیم.

مهاجر با عنوان تحقق تولید با جلسات محقق و برآورده نمی‌شود، تأکید کرد: هر جا که همدلی و همکاری داشته باشیم اهداف محقق می‌شود و باید برای رونق تولید بین دستگاه‌ها باور ایجاد شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در مازندران با تأکید بر اینکه بهبود فضای کسب‌وکار با رعایت قانون محقق می‌شود، تصریح کرد: توجه به رونق و جهش تولید سبب رفع مشکلات اقتصادی در استان خواهد شد.

رئیس اتاق ساری یادآور شد: در هشت جلسه شورای گفت‌وگو در سال گذشته، ۱۵ مصوبه استانی و 20 مصوبه ملی تصویب و از مجموع مصوبات استانی ۹ مصوبه اجرایی شده است.

او با تأکید بر همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات شورای گفت‌وگو گفت: از مجموع ۴۳ درصد مصوبات استانی 26 درصد آن اجرایی شده است.

مهاجر دارابی خواستار همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف برای بهبود کسب‌وکار در استان شد.

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی مازندران برای جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه خواستار شناسایی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از آن در راستای جهش و رونق تولید شد.

حسن خیریان پور با اظهار اینکه باید از ظرفیت‌ها برای رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و تحقق شعار جهش تولیدی در شرایط تحمیلی استفاده کنیم، افزود: با استفاده از مفاد مختلف قانون کسب‌وکار و ظرفیت شورای گفت‌وگو برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

او با بیان اینکه وظایف شورای گفت‌وگو مهم و حساس است، اظهار داشت: این وظایف مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون است و باید حداکثر استفاده را برای بهبود کسب‌وکار داشته باشیم.

خیریان پور با عنوان اینکه در سال ۹۸ اقدامات خوبی برای بهبود کسب‌وکار انجام شده است، افزود: رتبه استان مازندران بین ۳۱ استان در زمینه شورای گفت‌وگو در کشور رتبه ششم بوده است و امسال می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر این رتبه را ارتقا بخشیم.

او ادامه داد: دبیرخانه شورای گفت‌وگو با فعال‌سازی کمیته‌های ذیل شورا و استفاده از نظرات اعضا؛ تدوین دستور کار جلسات و استفاده از ظرفیت مجازی و سامانه مربوطه برای توسعه کسب‌وکار تلاش کنند.

معاون استاندار مازندران، تبیین صورت‌جلسات، ابلاغ و پیگیری مصوبات را ضروری دانست و گفت: مصوبات شورای گفت‌وگو باید به‌صورت دقیق اجرایی و عملیاتی شود.

خیریان پور یادآور شد: باد حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی شورای گفت‌وگو با بهبود کسب‌وکار اقدام کنیم و بر اساس اعلام سازمان برنامه‌وبودجه و مرکز آمار ایران ازنظر مشارکت اقتصادی، رتبه استان ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان نیز کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: برای ارتقای شاخص مشارکت اقتصادی باید از ظرفیت‌های متعدد به‌ویژه شورای گفت‌وگو بهره‌گیری زیرا در شرایط تحریمی بودجه دولت محروم است و در این حالت نباید از منابع مختلف نظیر منابع بانکی غافل شویم.

او با تأکید بر اینکه بیشتر تسهیلات به سمت معدن، کشاورزی و خدمات برتر باید سوق پیدا کند، افزود: حوزه گردشگری نیز از بخش‌های مختلف استان به شمار می‌رود و در سال قبل بسیاری از تسهیلات به این حوزه‌ها سوق یافته است.

موضوعات :
در همین رابطه