رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

درخواست وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از پنجره واحد صدور مجوز

بخش خصوصی زمان‌بر شدن صدور مجوزهای کسب‌وکار را اعلام کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار اعلام کرد: با آغاز به کار این پنجره واحد، صدور مجوزهای مرتبط با کسب‌وکار نباید بیش از سه روز به طول بیانجامد و بر این اساس، فعالان اقتصادی زمان‌بر بودن صدور مجوزها را گزارش دهند.

10 خرداد 1399
کد خبر : 33357
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صدور مجوزهای مرتبط با کسب‌وکار نباید بیش از ۳ روز بیشتر به طول بیانجامد، گفت: درحالی‌که در دنیا بسیاری از کشورها شرایط را برای صدور مجوزهای کسب‌وکار به نحوی فراهم کرده‌اند که مجوزها، در کمتر از نیم روز صادر شود، اما در ایران این پروسه به ۷۵ روز می‌رسد که با راه‌اندازی این پنجره واحد انتظار داریم بتوانیم زمان را به‌شدت کاهش دهیم.

فرهاد دژپسند در مراسم راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار در اتاق تهران، افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار، مدت‌زمان ۷۵ روزه به ۳ روز کاهش یافته است و اگر بیش از سه روز پروسه به طول انجامید، فعالان اقتصادی می‌توانند اعتراض کرده و شکایت نمایند؛ در این میان وزارت امور اقتصادی و دارایی شکایت را پیگیری می‌کند.

به گفته او متقاضیان دریافت مجوز کسب‌وکار می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق شماره تلفن ۱۸۶۶ اعلام کنند، ضمن اینکه شرایط باید به‌گونه‌ای پیش رود که بتوان کار را به شکل بهتری اداره کرد.

دژپسند اظهار کرد: رهبر انقلاب در چندین سال شعار تولید را برای نام‌گذاری سال‌ها در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن، باید زمینه‌ای را فراهم کرد که اگر فردی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با کمترین دغدغه‌ها مواجه باشد؛ این در حالی است که در کشورمان که با انواع تحریم‌ها مواجه است خودمان باید موانع تولید را از بین ببریم.

او خاطرنشان کرد: امروز سرمایه‌گذاری از نان شب برای ما مهم‌تر است و اگر می‌خواهیم سهم خود را از اقتصاد جهان بیشتر کنیم باید کاری کنیم که سرمایه‌گذاری با سهولت انجام شود.

به گزارش مهر، وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این میان، سرمایه‌گذار نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد و باید بداند که مسیر آن‌قدر روان است که می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند.

در همین رابطه