رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

رئیس جمهور در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

سیاست کلی دولت حمایت از بخش خصوصی و مشارکت فعال بازرگانان و تولید کنندگان است

حسن روحانی می‌گوید: صادرکنندگان و واحدهای تجاری فعال و متعهد به سیاست‌های تجاری، مورد تشویق و حمایت دولت هستند و اقلیت متخلف مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

22 تیر 1399
کد خبر : 33688
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسن روحانی امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اهمیت و نقش کلیدی تولید کنندگان و بازرگانان بخش خصوصی در اقتصاد کشور و جایگاه ممتاز آنان در شرایط تحریم، گفت: سیاست دولت تقویت و پشتیبانی از شرکت‌هایی است که در صف اول مقابله با تحریم قرار دارند و برای تأمین کالاهای ضروری و مورد نیاز جامعه و مواد اولیه تولید، تلاش می‌کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به نوسانات ارزی ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: وزارت صنعت مسئول ایجاد انضباط در بخش صادرات و واردات کالا در کشور است و در این مسیر با همکاری بانک مرکزی سیاست‌های تعادل ارزی کشور را با بیشترین دقت و شفافیت اجرا می‌کند.

روحانی سیاست کلی دولت را حمایت از بخش خصوصی و مشارکت فعال بازرگانان و تولید کنندگان برشمرد و تاکید کرد: با توجه به گزارش‌ها و ارزیابی مثبت وزارت صمت و بانک مرکزی از همکاری و فعالیت‌های سازنده بازرگانان دلسوز و متعهد و دارای کارنامه روشن اقتصادی، مقررات و ضوابط باید در مسیر حمایت و تشویق صادرکنندگان و وارد کنندگان باشد و به آن دسته ازکسانی که رفتار قانونمند داشته و به تعهد خود در چارچوب قانون عمل کرده‌اند، تسهیلات تشویقی ارائه دهند.

روحانی تصریح کرد: در کنار تشویق و تقویت صادرکنندگان و وارد کنندگان فعال و متعهد به سیاست‌های تجاری کشور، در چارچوب همان ضوابط و سیاست‌ها گروه اندکی که با هدف سوء استفاده از این شرایط و به قصد سوداگری ارز صادراتی خود را به چرخه اقتصاد کشور برنمی‌گردانند مورد پیگرد قانونی  قرار می‌گیرند و با هماهنگی اتاق بازرگانی فعالیت آنها محدود می‌شود.

در همین رابطه