رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

درخواست طلاسازان برای تسهیلات ضد کرونا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید کرونا تأثیر منفی بر کسب‌وکار طلاسازان و طلافروشان گذاشته و این صنف در بحث مالیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرائم نیازمند حمایت هستند.

13 تیر 1399
کد خبر : 33746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها آسیب دیدند که ازجمله این واحدها صنف طلافروشان بودند به‌خصوص اینکه مهم‌ترین زمان فروش خود که همانا عید نوروز بود را از دست دادند.

علی‌رغم اینکه فعالیت کسب‌وکارها به‌تدریج آغاز شده، اما طلافروشان اعلام کردند که خبری از رونق کار در این بخش نیست و دادوستد و معاملات در بازار کاهش چشمگیری داشته است و اگر هم معامله‌ای انجام می‌شود در بخش طلای آب شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تأثیر منفی شیوع کرونا بر کسب‌وکار طلاسازان و طلافروشان، گفت: می‌توان در بحث مالیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرائم به طلاسازان کمک کرد و تسهیلاتی را در این بخش‌ها برای آنها در نظر گرفت.

آیت محمدولی درباره وضعیت کسب‌وکارها، گفت: ویروس کرونا همه اصناف به‌خصوص طلا و جواهر را دچار مشکل کرده است، به‌گونه‌ای که در صنعت طلا تعطیلی کامل رخ داد، اما در غربالگری مشاغل آسیب‌دیده محسوب نشد.

او افزود: اسم طلاساز این تصور را ایجاد می‌کند که افراد وضع مالی خوبی دارند، این در حالی است که در اعضای این صنف، واحدهایی داریم که اگر یک روز فعالیت نداشته باشند برای امرارمعاش دچار مشکل می‌شوند.

محمدولی گفت: گسترش ویروس کرونا و به دنبال آن بی‌رونقی بازار، مشکلات فعالان در این بخش و تولیدکنندگان که هرکدام به ده‌ها کارگر حقوق می‌دهند را افزایش داده است.

او ادامه داد: باوجود این مسائل، کمک نقدی و غیر نقدی برای صنعت طلا و جواهر در نظر نگرفته نشده و ما نیز انتظار این کمک را نداریم، اما در بحث مالیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرائم می‌توان به طلاسازان کمک کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران درباره آمار بیکارشدگان در بخش طلا و جواهر گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنفی (معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد) در چند سال گذشته نتوانستند فعالیت کنند و اعلام تعطیلی کردند و نیروی کار بسیاری تعدیل شد.

او اضافه کرد: باوجود تعطیلی بسیاری از طلاسازی‌ها، اما برخی از همکاران ما باوجود همه این مشکلات نیروی کار خود را تعدیل نکردند و تلاش داریم دوباره آنها را به چرخه تولید برگردانیم و برای این منظور سند راهبردی تنظیم و به وزارت صنعت ارائه کردیم.

محمدولی گفت: در این مدت تلاش کردم درب صادرات به کشورهای دیگر را باز کنیم تا واحدهای آسیب‌دیده کار خود را از نو شروع کنند.

او ادامه داد: اگر کرونا به حداقل برسد، می‌توانیم تولید و صادرات را رونق دهیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.

در همین رابطه