رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت

ثبت‌نام و پیگیری درخواست‌های کاربران در سامانه «ستاد» الکترونیکی شد

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، از فراهم شدن امکان ثبت‌نام برخط و یکپارچه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برای کلیه متقاضیان شرکت در معاملات دولتی خبر داد. همچنین این مرکز اعلام کرد امکان ثبت و پیگیری درخواست‌های کاربران (Ticketing) در این سامانه فراهم شده است.

16 تیر 1399
کد خبر : 33796
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به اتاق ایران اعلام کرد: در راستای تسهیل کاربری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و توسعه دولت الکترونیکی، امکان ثبت‌نام برخط و یکپارچه برای کلیه متقاضیان بخش خصوصی جهت شرکت در معاملات دولتی فراهم شده است.

همچنین بر اساس هماهنگی این مرکز با مجری سامانه ستاد، به‌منظور انگیزش کاربران، ثبت‌نام برخط در این سامانه تا اطلاع ثانوی رایگان خواهد بود درحالی‌که ثبت‌نام حضوری همچنان مشمول پرداخت هزینه حق عضویت است.

عدم نیاز به مراجعه حضوری و ارائه اسناد کاغذی از مزایای روش برخط، و عدم نیاز به ثبت‌نام جداگانه برای شرکت در مناقصه و مزایده ازجمله مزایای ثبت‌نام یکپارچه است و برآورد می‌شود این خدمت منجر به حذف 150 هزار مراجعه حضوری و یک‌میلیون برگ کاغذی در سال و به‌تبع آن کاهش حمل‌ونقل، کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط‌زیست و از همه مهم‌تر افزایش بهره‌وری و کارایی شود.

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌زودی این امکان برای کاربران بخش دولتی نیز فراهم خواهد شد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای دیگر از فراهم شدن امکان ثبت و پیگیری درخواست‌های کاربران (Ticketing) در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) خبر داده است. تسهیل، تسریع و ارتقاء شفافیت و کیفیت خدمات پشتیبانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار توسعه دولت الکترونیکی از اهداف اصلی این کار عنوان شده است.

در حال حاضر، امکان ثبت و پیگیری 57 نوع درخواست ازجمله «غیر فعال‌سازی/تعریف مقام مسئول دستگاه اجرایی»، «اصلاح مشخصات هویتی کاربران بخش خصوصی»، «درخواست دسترسی به گزارش‌های مدیریتی (MIS)»، «درخواست دوره آموزشی» و «درخواست اعزام کارشناس جهت حضور در جلسه گشایش پاکت‌ها» فراهم شده و کاربران محترم می‌توانند درخواست‌های خود را بدون مکاتبات اداری و بر اساس نقش و دسترسی‌های خود در سامانه ثبت و پیگیری کنند.

کاهش سلسله‌مراتب ارائه خدمات پشتیبانی، حذف مکاتبات اداری مربوط، پاسخگویی به‌موقع و امکان مشاهده گردش و آخرین وضعیت درخواست‌ها توسط کاربر از مزایای این امکان جدید است و برآورد می‌شود این خدمت منجر به حذف بیش از 300 هزار مکاتبه، 150 هزار تماس و یا مراجعه حضوری و 600 هزار برگ کاغذ در سال شود.

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، علاقه‌مندان و متقاضیان ثبت‌نام برخط در سامانه ستاد می‌توانند برای دریافت کلیپ معرفی ثبت‌نام برخط به وب‌سایت این سامانه مراجعه کنند. ضمن اینکه فهرست انواع درخواست، سند راهنما و کلیپ آموزشی نیز در این وب‌سایت و از طریق لینک «آموزش» - «مستندات نحوه ثبت و پیگیری درخواست‌های کاربران» قابل‌دسترس است.

همچنین مرکز راهبری و پشتیبانی سامانه با شماره 41934-021 آماده پاسخگویی به سؤالات است.

در همین رابطه