رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام

ترخیص و توزیع 1.6‌میلیون تن نهاده دامی آغاز شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز ترخیص و توزیع یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی خبر داد و گفت: این محموله‌های از بنادر امام، بندرعباس و چابهار بارگیری و به استان‌ها منتقل خواهد شد.

18 شهریور 1399
کد خبر : 34534
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ترخیص یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس و چابهار به‌طور هم‌زمان کلید خورده و بارگیری به سمت استان‌ها در حال انجام است.

محمدرضا طلایی در حاشیه بازدید از تخلیه نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) در کنفرانس مجازی با رسانه‌ها افزود: در ماه‌های گذشته عملاً به دلیل تأخیر در تخصیص ارز روند ترخیص نهاده‌های دامی با مشکل روبرو شده بود.

او با بیان اینکه یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی از محل واردات تأمین شده است، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته ۴۵۰ میلیون یورو به شرکت پشتیبانی امور دام اختصاص یافته که موجب شد علاوه بر حفظ ذخایر نهاده‌های دامی، خرید خوبی از کشورهای هند و برزیل انجام شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو در قالب ۳۰ کشتی از کشورهای هند و برزیل خریداری شده است و اکنون از بنادر جنوبی به‌طور هم‌زمان در حال ترخیص است.

او با بیان اینکه با ترخیص نهاده‌های دامی نیاز تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود، افزود: اکنون روزانه بین ۶ تا هفت هزار تن نهاده دامی به استان‌ها بارگیری و ارسال می‌شود اما تلاش داریم در هفته‌های آتی این رقم را روزانه به ۱۲ هزار تن برسانیم.

طلایی با تأکید بر اینکه نهاده‌ها در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود، تصریح کرد: نهاده‌های دامی تأمین شده با نرخ مصوب در سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

تأمین کنجاله سویا در شهریور و مهر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیاز کشور به کنجاله سویا را ۷۰۰ هزار تن دانست و گفت: ترخیص محموله‌های کنجاله سویا به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

به گفته او، ۴۰۰ هزار تن نیاز بخش تولید به کنجاله سویا است که تا پایان شهریورماه تأمین می‌شود و حتی برای مهرماه نیز مشکلی در تأمین این کالا نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه ذرت و جو موردنیاز کشور تأمین است، افزود: اکنون ۷۵۰ هزار تن ذرت و ۱۵۰ هزار تن جو در حال ترخیص از کشتی‌ها و ارسال به استان‌های محل مصرف است.

طلایی اظهار کرد: به‌طورقطع، ترخیص این میزان نهاده دامی در سامانه بازارگاه می‌تواند در کاهش قیمت نهاده‌های دامی در بازار تأثیر داشته باشد.

در همین رابطه