رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری اعلام کرد

آمادگی مازندران برای خرید ماهانه 5 هزار تن گوشت گوسفند از روسیه

رئیس اتاق ساری در نشست ویدئوکنفرانس مدیران اتاق ساری و ولگاگراد روسیه، از آمادگی استان مازندران برای واردات ماهانه 5 هزار تن گوشت گوسفندی از روسیه خریداری کند.

23 شهریور 1399
کد خبر : 34585
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست ویدئوکنفرانسی مدیران اتاق ساری و ولگاگراد و مسئولان مربوطه با هدف واردات گوشت گوسفندی از روسیه، برگزار شد.

در این نشست، دو نفر از تجار روسیه که در زمینه پرورش گوسفند و کشتارگاه دام فعالیت داشتند، از وضعیت کشتارگاهی و پرورش دام گفتند که یکی از آن‌ها در شرکت خود توانایی کشتار 15 هزار رأس دام و دیگری نیز آمادگی تأمین 25 تن گوشت گوسفند را در شبانه‌روز دارند.

با توجه بااینکه مدیران کل دامپزشکی و پشتیبانی امور دام مازندران در این نشست حضور داشتند سؤالاتی درباره نحوه کشتار، سلامت دام، قیمت لاشه و گوسفند زنده و سن و کیفیت دام را عنوان کردند که طرف روس به آن‌ها پاسخ داد.

موضوع مهم در این دیدار راجع به گوشت موردنیاز برای طرف ایرانی بود که دو شرکت حاضر در نشست توانایی تأمین آن را نداشتند و طرف روس متقاعد شد که مجموعاً چهار شرکت خود که در تأمین و کشتار گوشت حلال فعالیت دارند را برای جواب دادن به درخواست اتاق ساری گرد هم بیاورد و پیش از آن نیز این شرکت‌ها قیمت نهایی لاشه و گوسفند زنده را اعلام کنند.

رئیس اتاق ساری با اشاره به اینکه شرکت‌های اعلام شده از سوی طرف روسی گواهی صادرات از ایران را دارند، آن را یک‌قدم روبه‌جلو عنوان کرد که مسیر توافق را تسهیل می‌کند.

عبداله مهاجر دارابی با اعلام اینکه درخواست ما بیشتر بر خرید گوسفند زنده است و بااین‌حال اگر در کنار آن به قیمت مناسب برای لاشه گوسفند نیز برسیم، خوب است، افزود: تأکید ما بر سلامت و کیفیت و قیمتی است که برای دو طرف به‌صرفه باشد.

او اعلام کرد: مازندران آمادگی دارد که در نوبت اول، 5 هزار تن گوشت گوسفند از روسیه خریداری کند و اگر در قیمت به توافق رسیدیم و توانایی تأمین این میزان درخواست برای طرف روس فعلاً میسر نبود، تأمین حداقل 2 هزار تن را باید داشته باشد.

رئیس اتاق ساری درباره قیمتی که در نشست ویدئوکنفرانس اعلام شد، گفت: این عدد با قیمتی که اکنون گوشت گوسفند در کشور ما خریدوفروش می‌شود همخوانی ندارد و متضرر می‌شویم، ضمن آنکه مازندران می‌تواند با قیمت نازل‌تر ازآنچه طرف روس اعلام کرده است، از قزاقستان و گرجستان گوشت گوسفند یا گوسفند زنده وارد کند.

مهاجر دارابی در پایان از رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه و اعضای حاضر در نشست ویدئوکنفرانس قدردانی و اظهار کرد: منتظر نتیجه نشست با اعلام قیمت نهایی در خصوص درخواست اتاق ساری هستیم تا در مرحله بعد برای اعزام ناظر شرعی و خرید سفارش‌ها اقدام شود.

موضوعات :
در همین رابطه