رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد

مجامع ادغام نهایی بانک‌های نظامی تا یک ماه آینده برگزار می‌شود

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: آخرین تصمیمات لازم در خصوص ادغام بانک‌های نظامی در یک بانک دولتی اتخاذ شده و مجامع ادغام نهایی 3 بانک و موسسه باقیمانده نهایتاً تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

21 آبان 1399
کد خبر : 35275
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: جلسه کمیته راهبردی ادغام ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و ضمن اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص ادغام ۳ بانک و مؤسسه باقیمانده یعنی بانک‌های انصار و قوامین و موسسه اعتباری کوثر اتخاذ، مقرر شد مجامع ادغام نهایی آنها ظرف یک ماه آینده برگزار شود.

عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مجموعه بانک سپه، با دربرداشتن ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح، فعالیت‌های بانکی و خدمت‌رسانی به آحاد مردم و فعالان اقتصادی را با قدرت و توان ۶ بانک تداوم خواهد داد.

 طبق اعلام همتی، پروژه ادغام این ۶ بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق در حوزه نظارت بانک مرکزی و همراهی صمیمانه و خوب بانک‌های ادغامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک سپه در طول 2.5 سال به سرانجام می‌رسد.

او بر این باور است که انجام این پروژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بود که با تدبیر مقام معظم رهبری با جدیت آغاز و با یک کار فشرده، به یاری خدا به نتیجه می‌رسد.

ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح، گامی در حوزه اصلاحات بانکی

۱۱ اسفندماه سال ۹۷ بود که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد باثبات و کارآمدتر و به‌منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به‌عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور هم‌زمان با اعلام این خبر، تأکید کرد ادغام بانک‌های نیروهای مسلح، به اصلاح روند اصلاحات کلی درزمینه بانک‌ها کمک خواهد کرد.

در همین رابطه