رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

ورود ماسک‌های چینی قاچاق به بازار ایران

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی نسبت به قاچاق ماسک چینی به کشور و آسیب این روند به واحدهای تولید ماسک به وزارت صمت هشدار داد.

24 آذر 1399
کد خبر : 35803
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامرضا حسن پور اسکندری، رئیس سازمان و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی طی نامه‌ای به علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار داد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد از مبادی ورودی کشور به ویژه از بندر گناوه و سایر بنادر کشور، ماسک‌های چینی به صورت قاچاق وارد کشور شده و از طریق کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام و سایر روش‌ها در تهران و برخی دیگر از استان‌ها، به ویژه استان‌های جنوبی کشور به وفور فروخته می شود.

وی تاکید کرد: این روند منجر به شکست تولیدی‌های ماسک در داخل کشور خواهد شد و در آینده نزدیک سرمایه‌ها و نیروهای به کارگرفته شده در روند تولید ماسک، آسیب جدی و غیر قابل جبرانی خواهند دید.

حسن‌پور در پایان از وزارت صنعتف معدن و تجارت خواسته برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق، دستور فوری و قاطع صادر شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام وزارت صنعتف معدن و تجارت در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه ۲۰ میلیون عدد ماسک در کشور وجود دارد.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک، به تازگی حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو از ۱۳۰۰ به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.

در همین رابطه