رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد مطرح شد

امکان ارتقای سهم راه‌آهن از حمل‌ونقل یزد تا ۵۰ درصد

معاون اقتصادی استاندار یزد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان می‌گوید: بر اساس آمارهای موجود از وضعیت حمل‌ونقل استان در آبان امسال، 30 درصد از کل حمل‌ونقل استان به راه‌آهن اختصاص داشته و با توجه به وجود هزار و 600 واگن فعال در استان یزد می‌توان این سهم را تا 50 درصد نیز ارتقا داد.

09 دی 1399
کد خبر : 36091
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یزد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شش‌ماهه این اتاق گفت: بر اساس ارزیابی شش‌ماهه شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، استان یزد جایگاهی بالاتر از نمره ۵۰ از مجموع ۱۰۰ نمره را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا قمی در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد، با بیان اینکه اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی در این استان فعالیت قوی و پررنگی در کارگروه‌ها و طرح موضوعات ندارند، گفت: یکی از امتیازات مهم در این ارزیابی طرح موضوعات در سطح ملی و ارائه پیشنهادهای لازم به دبیرخانه مرکز است که استان یزد دراین‌باره امتیاز مربوطه را دریافت نکرده است.

قمی با بیان اینکه در شش‌ماهه دوم رتبه اتاق یزد قطعاً بالاتر خواهد بود، گفت: عناوین رتبه‌بندی‌ها بدین‌صورت است که رتبه اول «شایسته»، دوم «در مسیر شایستگی» و سوم «نیازمند به تحرک بیشتر» و رتبه چهارم «نیازمند بازبینی برنامه‌ها» ست و این اطمینان را می‌دهیم که اتاق یزد رتبه اول را در نیمه دوم سال کسب کند.

در ادامه این نشست به مشکلات صنعت حمل‌ونقل به‌ویژه نرخ‌گذاری‌ها و افزایش قیمت‌ها و مشکلات متعددی مانند گران لاستیک و بالا بودن هزینه‌ها از سوی فعالان بخش خصوصی پرداخته شد.

معاون اقتصادی استاندار یزد در این نشست ضمن اعلام آمادگی پیگیری مشکلات حوزه حمل‌ونقل از طریق برگزاری جلسات با بخش خصوصی، گفت: حوزه حمل‌ونقل به‌صورت سه وجهی است و بخشی از آن علاوه بر حوزه اقتصادی به حوزه عمرانی استانداری نیز مرتبط می‌شود.

سید مسعود عظیمی به سهم ۳۰ درصدی راه‌آهن از حمل‌ونقل استان یزد در آبان امسال، گفت: استان یزد با ۱۶۰۰ واگن می‌تواند این سهم را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

عظیمی در بخش دیگری از سخنانش به فرسودگی ۵۰ درصدی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان مشتمل بر هشت هزار کامیون اشاره کرد و گفت: این ناوگان متناسب با جایگاه استان در بخش صنعت و معدن نیست.

معاون استاندار همچنین هوشمند سازی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در استان را نیازمند پایه‌ای قوی خواند و در ادامه نیز از مراحل پایانی ریل‌گذاری راه‌آهن یزد - اقلید خبر داد و گفت: دوخطه شدن راه‌آهن بافق نیز در دستور پیگیری و رفع مشکلات مربوطه است.

 

موضوعات :
در همین رابطه