رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

مشارکت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران در تدوین سند امنیت غذایی

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران به نمایندگی از اتاق ایران در فرآیند تدوین سند امنیت غذایی که به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت جهاد کشاورزی تهیه می‌شود، مشارکت دارد. مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران تا کنون سه گزارش در راستای سند امنیت غذایی، تدوین کرده است.

07 بهمن 1399
کد خبر : 36630
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهاردهمین نشست کارگروه تولیدات کشاورزی، دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب برگزار شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک وزارت جهاد کشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی است. در این سند، وضعیت امنیت غذایی در قالب میزان تولیدات کشاورزی، جمعیت، شاخص‌های امنیت غذایی، وضعیت آب، خاک، اقلیم و سرمایه کشور و دیگر موارد مرتبط در سال 1410 ترسیم می‌شود.

با درخواست دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای همکاری، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب به نمایندگی از بخش خصوصی در این موضوع ورود کرد.

تاکنون سه گزارش از این مرکز با عناوین"بررسی وضعیت امنیت غذایی ایران 1379 الی 1397"، "تبیین وضعیت موجود آب قابل تخصیص بخش کشاورزی کشور" و "آسیب‌شناسی مروری بر وضعیت گذشته و موجود کشاورزی کشور 1375 الی 1398" تنظیم و تدوین و در دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

چهارمین گزارش مرکز درباره چشم‌انداز تولیدات محصولات کشاورزی با تکیه بر امنیت غذایی است؛ بدین منظور سلسله جلساتی در قالب کارگروه تولید در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب برگزار می‌شود.

در چهاردهمین جلسه این کارگروه، وضعیت کنونی دام، طیور و آبزیان، روند برنامه آتی این تولیدات تا افق 1410 با حضور مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی و عباس کشاورز، معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران، بررسی شد.

در این نشست رضایی ضمن استقبال از مشارکت بخش خصوصی در تدوین این سند، خاطر نشان کرد: مطالبات بخش خصوصی و پایش این انتظارات به پویایی بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی و دام کمک می‌کند و منجر به بهبود فضای کسب‌وکار کشاورزی خواهد شد.

در همین رابطه