رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

به همت دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

نسخه الکترونیکی کتاب «حکومت‌ها چگونه به دنیا می‌نگرند» منتشر شد

دبیرخانه شورای گفت‌وگو که به تازگی کتاب «حکومت‌ها چگونه به دنیا می‌نگرند» را ترجمه و منتشر کرده برای دسترسی آسان‌تر به این کتاب در ایام نوروز، نسخه الکترونیکی آن را نیز منتشر کرد.

03 فروردین 1400
کد خبر : 37536
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نسخه الکترونیکی کتاب «حکومت‌ها چگونه به دنیا می‌نگرند» از سوی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منتشر شد. این اقدام در راستای استقبال گسترده از این کتاب و برای مطالعه در تعطیلات نوروز صورت گرفت.  

این کتاب درصدد رمزگشایی از شیوه نگرش برنامه‌ریزان دولتی و برنامه‌ریزی متمرکز است. جیمز اسکات نویسنده کتاب با کنجکاوی و اشتیاق یادگیری مثال‌زدنی‌اش، به کندوکاو در تاریخ برنامه‌ریزی امروزی پرداخته تا بداند نگرش برنامه‌ریزی متمرکز چگونه پدید آمده است، مبتنی بر کدام جهان‌بینی بوده، به چه علت با اصرار پیگیری شده و چه آثار و تبعاتی برای طبیعت، جوامع محلی و دانش بومی و دیرین انسان‌ها به بار آورده است.

او در این سفر اکتشافی، خیال‌پردازی و ساده‌سازی مربوط به برنامه‌ریزی دولتی را نکوهش می‌کند و به نمونه‌ها و مصادیق تاریخی دقیق از این ساده‌سازی‌های حکومتی اشاره می‌کند.

اسکات پس از اختصاص دادن دو فصل به تشریح طرح‌های خواناسازی و ساده‌سازی به دگرگونی دیدگاه‌ها و نگرش انسان امروز و دیوانسالاران در دوران تجدد پرداخته، مفاهیم «تجددگرایی خودکامه» و «حکمرانی در شهرهای تجددگرا» را واکاوی می‌کند.

نسخه الکترونیکی کتاب «حکومت‌ها چگونه به دنیا می‌نگرند» را اینجا مشاهده و دریافت کنید.

 
در همین رابطه