رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کاهش تعداد مجوزهای وزارت صنعت از ۸۰ به ۴۵

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت می‌گوید: این وزارتخانه با ادغام و ساماندهی مجوزها، تعداد مجوزهای خود را از ۸۰ مجوز به ۴۵ مجوز کاهش داده است.

01 اردیبهشت 1400
کد خبر : 37826
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزها، کاهش تعداد مجوزها از ۸۰ مورد به ۴۵ مجوز را یکی گام‌های مؤثر در این راستا دانست.

به گزارش وزارت صنعت، احمد تشکینی، در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار و رفع چالش‌های صدور مجوز، با تأکید بر اینکه برآیندهای ساده‌سازی صدور مجوز یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تعریف شده در سال جاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی مجوزها در وزارتخانه است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به همکاری خوب بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات مقررات زدایی اشاره کرد و افزود: یکی از گام‌های مهمی که در این راستا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برداشته شد بحث ادغام و ساماندهی مجوزها بود که تعداد مجوزها از ۸۰ مجوز به حدود ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده است.

تشکینی استعلام‌های دیگر دستگاه‌ها را یکی از دلایل زمان‌بر بودن صدور مجوز در وزارتخانه متبوع خود دانست و تصریح کرد: برای صدور مجوزها در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدادی دستگاه همکار خارج از وزارت خانه وجود دارد که برای صدور مجوز، استعلام این دستگاه‌ها لازم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه، استعلام و نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی و سایر حوزه‌های مرتبط با تولید و تجارت برای شناسایی و معرفی رویه‌ها، مقررات و فرآیندهای مخل صدور مجوز بوده است که در فاز نخست تعداد ۱۹ مورد شناسایی و معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مانع زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مانع زدایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم ایجاد هیئتی در داخل وزارتخانه مشابه هیئت مقررات‌زدایی است و بخش‌نامه‌ها و مقرراتی که قابل‌حذف و یا اصلاح بود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و دستورات لازم در خصوص آن‌ها، توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شد.

طبق توضیحات تشکینی مواردی که در بسته‌های تشویقی مشخص شده است، از دیگر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مانع زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار بیرونی است.

در همین رابطه