رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در نشست هماهنگی نمایشگاه اکسپو 2024

نمایشگاه اکسپو زمینه‌ای برای جهش تولید است

محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز معتقد است در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 فرصت‌های زیادی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

28 فروردین 1403
کد خبر : 37988
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 در اردیبهشت‌ماه با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و ایجاد ارتباط زنجیره‌ای تولیدی پایین‌دست کشور، گفت: اعضای اتاق اهواز قرار است در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند تا از این طریق زمینه تحقق شعار سال فراهم شود.

محمدجواد امانی در نشست هماهنگی نمایشگاه اکسپو 2024 اظهار کرد: فراخوان این نمایشگاه از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه موفق‌تر برگزار شدن این نمایشگاه، اتاق اهواز، معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و دیگر دستگاه‌های اقتصادی مرتبط همکاری مشترکی را شروع کرده‌اند ادامه داد: محوریت این نمایشگاه، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و همچنین صنعت پتروشیمی است.

امانی اضافه کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپو 2024، پیشبرد و ارتقاء مبادلات تجاری از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی است.

فرصت‌های همکاری نمایشگاه اکسپو 2024 برای رونق اقتصادی خوزستان

 مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه نمایشگاه اکسپو 2024 در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود گفت: زمینه حضور مطلوب فعالان بخش خصوصی استان در این نمایشگاه به‌منظور بهره‌مندی از فرصت‌های همکاری متعدد تجاری فراهم شده است.

 محمدامین مکوندی در این نشست با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده در راستای ایجاد پاویون ویژه استان خوزستان با مشارکت اتاق اهواز اظهار کرد: قطعاً با حضور فعال اتاق اهواز و همچنین اعضای آن در این نمایشگاه، الگویی موفق برای توسعه زنجیره ارزش کسب‌وکارهای تولیدی، خدماتی با محوریت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های اقتصادی استان، تمهیدات لازم برای امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، موافقت‌نامه‌های تجاری، نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، رونمایی از برترین محصولات صادراتی زنجیره‌های ارزش استان اندیشیده شده است.

مکوندی تصریح کرد: در این راستا همچنین برنامه‌ریزی شده تا در طول ایام برگزاری نمایشگاه، با حضور استاندار خوزستان، از عوامل اجرایی دولتی و بخش خصوصی برگزاری این نمایشگاه تقدیر شود.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در جریان برگزاری این نمایشگاه، چهارمین نشست «شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی» با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در هر یک از روزهای برگزاری نمایشگاه نشست‌های هم‌اندیشی با حضور فعالان اقتصادی در قالب کارگاه‌های کارشناسی با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولان مربوطه دولتی برگزار می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه