رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

محمدرضا قمی در نشست شورای گفت‌وگوی یزد

خدمات، تولید و بازار برای تطبیق با چک‌های جدید به زمان بیشتری نیاز دارند

رئیس اتاق یزد با اشاره به اینکه قانون جدید چک گام بلندی در مسیر شفاف‌سازی و اعتباربخشی به چک است، اجرای درست این قانون را نیازمند تنفسی طولانی‌تر برای آموزش فعالان اقتصادی دانست.

01 خرداد 1400
کد خبر : 38160
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با موضوع بررسی مشکلات مربوط به صنعت دامداری و دام‌پروری برگزار شد.

رئیس اتاق یزد با بیان اینکه کشور در سال ۹۹ باوجود همه مشکلات به‌خوبی بر مسائل به‌ویژه ارزآوری در کشور و حفظ اشتغال به‌جز خدمات فائق آمد، گفت: در سال ۱۴۰۰ با تمهیدات دولت در ارتباط با واکسن و رعایت پروتکل‌ها، خوشبختانه پیک چهارم هم رو به کاهش است و روند واکسیناسیون در حال تسریع است.

محمدرضا قمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، افزود: متأسفانه برخی از تصمیمات با ریشه در مسائل اقتصادی می‌تواند در بلندمدت مثمر ثمر باشد که در این رابطه باید در حال حاضر به‌سرعت در مورد آنها اقدام شود.

او ایجاد وقفه در خصوص اجرای چک‌های سیار را مانع تولید دانست و گفت: این چک‌ها نیاز به آموزش دارند که اشخاص در خصوص مبادلات و کسب‌وکار به مشکلات فائق آیند؛ چراکه اکثریت جامعه در کسب‌وکار خصوصاً بازار و تولید با روش استفاده از سیستم‌ها و سامانه‌ها آشنا نیستند و در حالی متقاضی خرید و تولید وجود دارد اما نحوه مبادله وجود ندارد.

این فعال اقتصادی در خصوص اهمیت این چک‌ها نیز تصریح کرد: فرصت تنفس به جامعه داده نمی‌شود، هرچند که خوب بودن این چک‌ها در مسئله شفافیت مشخص است؛ اما در شرایط کنونی نیازمند جدی تنفس برای آماده شدن جامعه برای صدور چک‌های جدید هستیم.

قمی با بیان اینکه این مسئله برای خود بانک‌ها هم چالش‌برانگیز است، گفت: لازم است تنفسی در بخش خدمات و تولید و بازار برای ارائه آموزش‌های لازم داده شود تا در این موضوع حرکت‌های مدنظر در عمل مثبت باشد.

استاندار یزد نیز در این نشست، با اشاره به اینکه در خصوص نرخ شیر و گوشت باید قیمت‌گذاری‌ها موردتوجه قرار بگیرد، گفت: ما مجری سیاست‌هایی هستیم که به آن‌ها نقد داریم اما در شرایط موجود، این روش‌ها بهترین راهکار بودند و راهکار دیگری نمی‌توانست اتخاذ شود.

محمدعلی طالبی ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از بخش دام‌پروری استان، افزود: باوجود همه محدودیت‌ها، در بسیاری از محصولات حوزه دام و طیور جزو سرآمدهای کشوری هستیم که نشان‌دهنده توانمندی و عملکرد خوب بخش دام‌پروری و دستگاه‌های مرتبط است.

استاندار یزد با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید مصوبه‌ای برای افزایش قیمت‌ها داشته باشیم، گفت: باید تمرکز را برای حمایت از بخش دام‌پروری در اعطای تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری داشته باشیم.

او بر لزوم کمک‌رسانی دولت در خصوص کاهش هزینه‌ها و تأمین علوفه برای دامداران تأکید کرد و گفت: بعضاً در خصوص برخی از این مشکلات، استان هم اختیاری از خود ندارد و لازم است با اعطای آنالیزها و بررسی‌های موجود به ستاد تنظیم بازار کشور نسبت به رفع این مشکلات به‌خصوص در مورد اصلاح قیمت‌های تنظیم شده بکوشیم.

موضوعات :
در همین رابطه