میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کاشان در دیدار با استاندار و مدیران استان اصفهان

زمان اتفاقات خوب در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فرارسیده است

محمود تولایی با تشریح فرآیند پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان، گفت: با این پیگیری‌ها که با تعامل مسئولین محلی و ملی همراه بود، زمان اتفاقات خوب در این زمینه فرارسیده است.

04 خرداد 1400
کد خبر : 38195
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان با بیان اینکه این اتاق طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان را برای اولین بار نوشته و از سال 1386 تاکنون به جد پیگیر تشکیل و رفع مشکلات این منطقه بوده است، گفت: در سال 1386 انجام مطالعات جامع، تهیه طرح و مکان‌یابی انجام و در سال 1388 طرح اولیه در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد.

محمود تولایی در نشست با استاندار و برخی مدیران استان اصفهان با اشاره به اینکه درهمان سال این طرح با پیگیری‌های انجام شده در شورای عالی مناطق ویژه نیز مصوب شد، افزود: یک سال بعد در سال 1389 این منطقه در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

رئیس اتاق کاشان با اشاره به اینکه در همان سال 1389 قانون ایجاد منطقه آزاد کاشان به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد، تصریح کرد: در سال 1391 سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به‌عنوان مسئول فعالیت منطقه ویژه اقتصادی معین و بعدازآن روند تشکیل این منطقه به شکل جدی پیگیر شد.

او اظهار کرد: اتاق کاشان به‌عنوان یک تشکل حمایتی برای صنعتگران و فعالان اقتصادی از ابتدای تصویب منطقه ویژه اقتصادی و به‌منظور حمایت از صنعتگران پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه انجام داده است. این پیگیری‌ها که با تعامل مدیران و مسئولین محلی و سراسری همراه بود خوشبختانه منجر به اتفاقات مطلوبی بود که درنهایت می‌توان گفت طی ماه‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان خواهیم بود.

محمود تولایی با بیان اینکه طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال 96 به تصویب هیات وزیران رسید و شرایط آغاز اجرایی آن فراهم شد، گفت: فاز اولیه ساخت این پروژه ملی با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان اجرایی شد.

بهزاد کاظمیان نیز در این نشست با بیان اینکه با مساعدت مدیران ارشد شرکت ایمیدرو 317 میلیارد تومان برای سه سال به‌منظور تأمین زیرساخت‌های لازم منطقه ویژه اقتصادی کاشان تأمین شده است، گفت: مقرر شده است طی هفته‌های آینده عملیات ساخت سایت اداری و از سه ماه دیگر نیز جاده دسترسی بیرونی منطقه ویژه اقتصادی کاشان آغاز شود.

قربانی رئیس شرکت مخابرات استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تأمین خطوط مخابراتی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در دستور کار این شرکت قرار دارد، افزود: هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که تا 45 روز دیگر پیمانکار انتخاب می‌شود.

ساسانی، رئیس منابع آب استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه برای پهنای 250 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی کاشان مجوز برداشت آب‌های زیرزمینی به مقدار 10 لیتر بر ثانیه صادر شده است، اظهار کرد: با مکاتبات انجام شده با منطقه ویژه اقتصادی کاشان مقرر شده است تا شش نقطه برای حفر چاه اعلام شود.

او گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده در این شش نقطه مکان قطعی برای حفر چاه اعلام می‌شود.

رئیس منابع آب استان اصفهان گفت: تا 20 روز آینده شناسایی منطقه مربوط به حفر چاه مشخص و مقدمات لازم برای برداشت آب مهیا می‌شود.

حسن‌پور، معاون شرکت گاز استان اصفهان هم با اشاره به اینکه 460 هزار مترمکعب گاز برای تمامی منطقه ویژه اقتصادی لازم است، گفت: برای تأمین این مقدار گاز باید از خط هشت سراسری مجوزهای لازم از تهران اخذ شود.

او با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان در کنار یکی از خطوط قوی انتقال گاز کشوری وجود دارد، افزود: طبق قوانین شرکت گاز برای هر مجموعه یا قطب یا شهرک صنعتی فقط از یک محل می‌توانیم گاز موردنیاز را تأمین کنیم.

معاون شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار مقرر شد گاز موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی کاشان از دو محل تأمین شود، ادامه داد: فعلاً مقرر شد گاز موردنیاز منطقه از خط سن سن مشکات تأمین شود تا مقدمات راه‌اندازی واحدهای منطقه انجام شود.

او گفت: مصوب شد برای تأمین گاز در فازهای توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی از با صدور مجوزهای لازم از خط اصلی انتقال گاز کشوری انجام شود.

موسی‌الرضایی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز با بیان اینکه برای تأمین برق موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی کاشان دو گزینه پیشنهاد داده‌ایم، اظهار داشت: یکی از این پیشنهادات تأمین برق از پست 230 کیلوواتی راوند و دیگری هم از پست 400 کیلوواتی جدیدالاحداث کاشان است.

او با اشاره به اینکه پست 400 کیلوواتی کاشان با اعتباری بالغ‌بر 450 میلیارد تومان در حال احداث است، ابراز داشت: خط مسیر هر دو منبع تأمین برق یکسان و حدود 25 کیلومتر است ولی ما پیشنهاد می‌دهیم با توجه به اینکه پست برق راوند در مدار وجود دارد در حال حاضر برق موردنیاز از این منبع تأمین شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه عملیات احداث و بهره‌برداری از پست جدید حدود 18 ماه طول می‌کشد، گفت: فعلاً برق موردنیاز منطقه از پست راوند تأمین می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم بعد از احداث پست جدیدالاحداث برق موردنیاز تمامی منطقه را از این منبع تأمین کنیم.

او گفت: طبق توافقات انجام شده قرار شده منطقه ویژه اقتصادی برای ساخت پست جدید حدود 400 میلیارد ریال مشارکت داشته باشد تا روند تأمین برق واحدهای صنعتی در تمام منطقه ویژه اقتصادی تسریع یابد.

موضوعات :
در همین رابطه