میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اهواز مطرح کرد

دولت با صادرات الکل مازاد موجود در کشور موافقت کند

رئیس اتاق اهواز می‌گوید: با کاهش مصرف الکل برای ضدعفونی، تولیدکنندگان این محصول با مازاد تولید و مشکل انبارداری مواجه شده‌اند و از دولت می‌خواهند با صادرات الکل مازاد موافقت کند.

25 خرداد 1400
کد خبر : 38500
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: بزرگ‌ترین تولیدکننده الکل کشور، شرکت خمیرمایه و الکل رازی است که تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از نیاز کشور است و فروش داخلی این محصول از اواخر سال گذشته توسط این‌گونه کارخانه‌ها کاهش یافته اما همچنان ممنوعیت صادرات الکل رفع نشده است.

شهلا عموری تصریح کرد: در حال حاضر شرکت خمیرمایه و الکل رازی در استان خوزستان به‌عنوان تولیدکننده عمده الکل کشور با چالش انبارداری این محصول روبرو شده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: حجم عظیمی از الکل به میزان ۶ میلیون لیتر در استان خوزستان انبار شده و این در حالی است که فروش داخلی الکل نسبت به گذشته کاهش چشم‌گیری نشان می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به گرمای شدید استان ادامه داد: علاوه بر این، نگهداری و انبار شدن این حجم الکل مازاد تولیدی، خطرات احتمالی متعددی را در پی دارد که پیشنهاد می‌شود با صادرات نسبت به کاهش این ذخایر مازاد اقدام گردد.

عموری تصریح کرد: تا پیش از همه‌گیر شدن بیماری کرونا، محصول الکل تولیدی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به خارج از کشور صادر می‌شد و برای کشور ارزآوری داشت.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین با بیان اینکه استان خوزستان در آستانه برداشت نیشکر قرار دارد گفت: به‌منظور استفاده از ملاس تولیدی واحدهای کشت و صنعت استان، تخلیه انبارهای الکل (صادرات این محصول) ضروری است.

کارخانه خمیرمایه و الکل رازی با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی یا اتانول ۹۶ درصد در بهمن‌ماه ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسید.

موضوعات :
در همین رابطه