رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج مطرح کرد

کنترل نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش تورم تولید، ضروری است

رئیس اتاق کرج با اشاره به تنش‌های اخیر بازار ارز، گفت: در سال جاری دولت باید تمهیدات لازم برای کنترل نرخ ارز بیندیشد تا از تأثیر آن بر افزایش شیب تورم تولید جلوگیری شود.

25 فروردین 1403
کد خبر : 38651
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تا در سایه این تعامل، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مسیر افزایش تولید و رشد اقتصادی در کشور بهینه‌سازی شود.

پرهام رضایی در مراسم ضیافت افطار و دیدار نوروزی فعالان بخش خصوصی استان البرز با مدیران و مسئولان ملی و استانی، افزود: به‌منظور تحقق شعار سال، دولت نقش مهمی در تنظیم شرایط اقتصادی و تسهیل امور مرتبط به تولید و مراودات تجاری به‌ویژه صادرات عهده‌دار است، فعالان بخش خصوصی نیز به‌عنوان سربازان جبهه اقتصادی، نقش و رسالت اصلی را در انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و جهش در این عرصه ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به فرمایشات و تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تلاش و همت تمامی مسئولان ملی و استانی و فعالان اقتصادی در مسیر تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، بخش خصوصی با امکانات و منابع بیشتری برای توسعه و بهبود فناوری در تولید و بازاریابی و عرضه محصولات در عرصه بین‌المللی حرکت خواهد کرد.

تلاش برای تحقق صادرات ۲ میلیارد دلاری در پایان سال جاری

رئیس اتاق کرج در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحقق صادرات یک میلیارد دلاری این استان در سال ۱۴۰۲ با پیگیری و ممارست استاندار و همکاری مدیران اقتصادی دولت و فعالان بخش خصوصی، گفت: در سال جاری نیز با توجه به تأکیدات استاندار البرز و از طرفی رسالت اتاق کرج در ارتباط با توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بخش خصوصی، بر افزایش رقم صادرات سالانه استان از عدد یک به ۲ میلیارد دلار متمرکز شده‌ایم.

وی تأکید کرد: در سال جاری همچنین به‌منظور بهبود مراودات بین‌المللی بخش‌های تولیدی و صنعتی البرز مطابق با ظرفیت‌های اقتصادی استان، ترویج کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ارتقاء آموزش‌های اثربخش با هدف توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و در کنار آن ارائه خدمات مشاوره‌ای مختلف در مسیر رفع چالش‌های بخش خصوصی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآور در این حوزه، فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر و سازنده‌ای را برنامه‌ریزی و اجرایی خواهیم کرد.

رضایی در بخش دیگری با توجه به جهش صعودی نرخ ارز در آغاز سال جاری گفت: این تغییرات می‌تواند بر افزایش شیب تورم تولید کشور نیز اثرگذار باشد؛ چراکه تحت تأثیر نوسانات ارزی با افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات وارداتی و درنتیجه بالا رفتن هزینه‌های تولید و درنهایت افزایش قیمت محصول نهایی یا به عبارتی افزایش تورم مصرفی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی از دولت انتظار می‌رود که تمهیدات لازم برای کنترل نرخ ارز به‌منظور جلوگیری از ضربه به تولید و حمایت از آن اعمال شود، اقداماتی که لازمه آن هماهنگی تمامی بخش‌های اقتصادی کشور در کنترل بازار ارز برای بهبود وضعیت تولید داخل است.

رئیس اتاق کرج تأکید کرد: امید است در یک سال پیش رو با همکاری و هماهنگی دولت و مردم به‌ویژه فعالان بخش خصوصی، نتایج و دستاوردهای مهمی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی و به‌تبع آن اوضاع اجتماعی جامعه حاصل شود.

موضوعات :
در همین رابطه