میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

بررسی ظرفیت‌های جدید گردشگری کشور در کمیسیون گردشگری اتاق ایران

دوازدهمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش واقتصاد هنر اتاق ایران روز یکشنبه 14 شهریور برگزار شد.

20 شهریور 1395
کد خبر : 3877
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دوازدهمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش واقتصاد هنر اتاق ایران روز یکشنبه 14 شهریور برگزار شد.

در این نشست، احمد اصغری قاجاری، رئیس کمیسیون، ضمن مرور فعالیت‌های اخیر اتاق ایران، از زحمات محسن جلال‌پور، رئیس پیشین اتاق، تشکر کرد و گفت: آقای جلال‌پور در زمان ریاست شان باعث ارتقای جایگاه بزرگترین بخش خصوصی در کشور و بین الملل شدند و این جایگاه و دستاوردها در تاریخ اتاق ایران بی سابقه است.

وی همچنین انتصاب غلامحسین شافعی به سمت ریاست اتاق ایران را تبریک گفته و ادامه داد: امیدوارم که ایشان برای اتاق منشا خیر و برکت باشند.

اصغری قاجاری با اشاره به راه اندازی پروازهای مستقیم بین ایران و ژاپن گفت: ژاپن از شرکای مهم تجاری ایران است و ما با این کشور برای هرگونه همکاری در حوزه گردشگری آمادگی داریم. اصغری قاجاری گفت به زودی رایزن گردشگری از طرف کمیسیون گردشگری اتاق ایران برای ژاپن در نظر گرفته خواهد شد.

 کانون گردشگری به دنبال معرفی ایران

در ادامه نشست، اسلامی معاون کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در خصوص فعالیت های این کانون گفت: در حال حاضر ۲۰نماینده فعال دراروپا، آسیا، آسیای دور داریم که این نمایندگان هر کدام یک رایزن گردشگری محسوب می شوند و کمیسیون گردشگری اتاق ایران می تواند از این ظرفیت کانون برای همکاری های بیشتر بین المللی بهره بگیرد

 وی گفت: طی یکسال گذشته ۲۰ سرمایه گذار خارجی در زمینه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری دریایی، صنایع دریایی و بازی های آبی به کانون مراجعه داشته و همکاری هایی نیز آغاز شده است؛ این مهم حاصل حضور پررنگ و تبلیغ درست کانون جهانگردی در نمایشگاه های خارج از کشور است.

 اسلامی افزود: کانون جهانگردی نمایشگاه های موفقی را در خارج از ایران شرکت کرده است؛ کمیسیون گردشگری هم با هدف شناساندن ظرفیت های گردشگری در بخش خصوصی می تواند در این نمایشگاه ها حضور فعال و پررنگی داشته باشد و با هم بستگی می توانیم شاهد پیشرفت بخش خصوصی ایران در صنعت گردشگری باشیم.

 توسعه گردشگری حلال در دنیا

محمدرضا کرباسی، مدیر کل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) گفت: طی ۶ ماه گذشته در قالب گردشگری حلال و غذای حلال، همکاری های خوبی بین این مرکز و سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است.

کرباسی گفت: بر اساس تجربیاتی که سازمان استاندارد طی سال های اخیر به دست آورده، یک برنامه مدون با همکاری مرکز ایکریک و سازمان میراث فرهنگی در مورد گردشگری حلال تدوین شده که دارای آرو و لوگوی مشترک خواهد بود.

وی افزود: هدف ما از این همکاری ها این است که در تمام هواپیمایی های داخلی و خارجی که به طرف ایران پرواز دارند با غذای حلال پذیرایی صورت بگیرد و این امر را در دستور کار خود قرار دهند، و امیدواریم این مهم را با همکاری کشورهای اسلامی گسترش بدهیم‌.

 صدور۸۰ مجوز گردشگری سلامت

محمد جهانگیری معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای راهبردی، تمام فعالان حوزه گردشگری سلامت باید عضو انجمن گردشگری سلامت ایران شوند. در حال حاضر حدود ۸۰ بیمارستان و 34 آژانس مجوز گردشگری سلامت را اخذ کرده اند. به گفته جهانگیری، انجمن گردشگری سلامت ایران اکنون دارای 104 عضو است.

جهانگیری تصریح کرد: برای ایجاد چند شهرک گردشگری سلامت تا کنون با سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی مذاکراتی صورت گرفته که روند خوش بینانه ای دارد.

 آق قلا و ترکمن‌صحرا پذیرای سرمایه گذاری گردشگری

عبدالرشید قرنجیک، شهردار آق‌قلا، نیز در این نشست با معرفی پتانسیل های این شهرستان در استان گلستان گفت: در سال گذشته خدمات زیادی از طرف شهرداری در سطح شهر ارائه گردید که به موجب این امر جزء سه شهرداری برتر استان شناخته شده ایم. ‌

قرنجیک گفت: در زمینه گردشگری شهرها و روستاها مطالعاتی انجام شده و برای راه اندازی مکان های گردشگری اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: ما نیازمند سرمایه گذاری گردشگری هستیم اما دید ما فراتر از منطقه آق قلا است و برای جذب سرمایه گذاران نگاه استانی داریم.

قرنجیک گفت: استان گلستان را می توان در دو بخش در نظر گرفت که بخش اول آن مسیر های رفت و آمد تهران-مشهد است که دارای پتانسیل های گردشگری فراوانی است؛ بخش دوم بخش ترکمن صحرا است و ما بسته های سرمایه گذاری در ترکمن صحرا را آماده کرده ایم.

وی افزود: در استان ۴ تا ۵ شهرستان ترکمن نشین وجود دارد و آماده همکاری با کمیسیون گردشگری اتاق ایران در این زمینه هستیم‌.

در همین رابطه