رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مرکز آمار ایران اعلام کرد

کاهش 32 درصدی صدور پروانه ساختمان مسکونی در فصل تابستان

بنابر گزارش مرکز آمار ایران در تابستان امسال از سوی شهرداری‌های کشور 93هزار و 578 پروانه ساخت واحد مسکونی پیش بینی شده که نسبت به تابستان سال قبل 31.9 درصد رشد داشته است.

18 دی 1400
کد خبر : 41110
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در فصل تابستان 1400 که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است نشان می دهد در تابستان امسال تعداد 93 هزار و 578  واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٩.٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣١.٩ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده است‌.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در حدود 17 هزار و 472 هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٥٢.٨درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه­‌های احداث ساختمان ٥٨٩ مترمربع بوده است.

همچنین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران تعداد 12 هزار و 493 واحد مسکونی پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ١٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.٦ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر کدام از این پروانه‌های ساخت ٧.٨ واحد بوده است.

همچنین مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان امسال بالغ ‌بر دو هزار و 486 هزار متر مربع  بوده است که نسبت به فصل گذشته ١٩.٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی هزار و 553 مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداریی تهران در حدود ٦١٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٣٤.٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٥.٧ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه‌­های احداث ساختمان ٣٨٢ مترمربع بوده است.

در همین رابطه