رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

میانگین قیمت مسکن تهران به مرز 45 میلیون تومان رسید

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم نقطه‌به‌نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران به 45.2 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 9.7 درصد افزایش داشته است.

09 مرداد 1401
کد خبر : 43320
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم نقطه‌به‌نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران به 45.2 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 9.7 درصد افزایش داشته است.

عکس: امیر پناه‌پور - همشهری

مرکز آمار ایران گزارش شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢ گانه شهر تهران تیر ماه ١٤٠١ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش در تیر ماه ١٤٠١ عدد شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ١٥١.٩رسیده است که نسبت به شاخص١٤٠.٣ واحدی در ماه قبل، ٨.٣ درصد افزایش داشته است.
این گزارش نشان میدهد نرخ تورم سالانه تیر ماه ١٤٠١ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧.١ درصد رسیده است که نسبت به نرخ تورم سالانه ٢٦.٤ درصدی در خرداد، ٠.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین تورم نقطه به نقطه املاک مسکونی شهر تهران نیز افزایشی بوده است. بر این اساس در تیر ماه ١٤٠١ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٥.٢ درصد رسیده است. این یعنی شهروندان تهرانی 45.2 درصد در تیزماه امسال نسبت به تیرماه سال قبل هزینه بیشتری برای مسکن کرده اند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با تورم نقطه به نقطه ٣٥.٥ درصدی در خرداد ٩.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش تیر ماه ١٤٠١ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٨.٣ درصد بوده است. این شاخص در مقایسه با تورم ماهانه ٧.١ درصدی در خرداد، ١.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین در این ماه متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به 448 هزار و 407 هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط قیمت ٨٤٥٢٢٠ هزار ریال بیشترین و منطقه ١٧ با متوسط قیمت ٢٢٨٩٠٣ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

در همین رابطه