رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با هدف تسهیل در تجارت خارجی

کمیته ایرانی ICC و مناطق آزاد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل و شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی امضا شد. هدف اصلی این تفاهم تسهیل در تجارت خارجی کشور است.

25 مرداد 1401
کد خبر : 43482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف تسهیل تجارت خارجی، جذب سرمایه، فناوری‌های خارجی و دانش در توسعه منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های مشترک در چارچوب ضوابط و قوانین دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری، سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و‌ محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل و جمعی از مدیران و معاونان حضور داشتند و دو طرف بر لزوم همکاری بین این دو نهاد در حوزه‌های حقوقی، تجارت فرامرزی و آموزش تاکید کردند.

استفاده از ظرفیت‌های دو طرف تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌های تجارت فرامرزی، همکاری در حل‌وفصل اختلافات بین فعالان تجارت بین‌الملل در مناطق آزاد با استفاده از خدمات مشورتی کمیته ایرانی و دیوان داوری  ICC، کمک به ظرفیت‌سازی در توسعه کسب‌وکارها و فعالیت‌های تجاری بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با ارائه خدمات مشورتی تجاری و حقوقی و آموزش از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین قرار است ارائه دستورالعمل‌های تجارت فرامرزی، مشارکت در بررسی ابعاد مختلف ایجاد مناطق آزاد مشترک مرزی و فرامرزی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز فعالان اقتصادی و تجار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک در حوزه تجارت بین‌الملل بر اساس تفاهم صورت گرفته، دنبال شود.

در همین رابطه