میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گرگان:

مناطق بکر گلستان قابلیت سرمایه‌گذاری دارند

13 مهر 1395
کد خبر : 4377
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیئتی تجاری از کشور عراق برای بازدید از نمایشگاه صنایع کشاورزی، دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای فعال کشاورزی، در استان گلستان حضور یافتند.

رمضان بهرامی، رییس اتاق گرگان در جمع فعالان اقتصادی و کشاورزی کشور عراق در اتاق گرگان با اشاره  به مراودات گلستان با عراق، گفت: صادرات به کشور عراق در پنج ماهه نخست سال جاری، از استان گلستان بیش از 36 میلیون  دلار ثبت شده است که این رقم در زمان مشابه سال گذشته، 49 میلیون دلار بوده است.

رئیس اتاق گرگان افزود: استان گلستان دارای مناطق بکر و با ارزشی است که قابلیت سرمایه گذاری دارند، همچنین 280 هزار هکتار زمین در منطقه صحرا وجود دارد که برای تولید گندم مناسب است و قابل واگذاری نیز می باشد.

بهرامی افزود: استان گلستان در بحث گردشگری نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و می‌تواند مورد استقبال سرمایه‌گذاران واقع شود.

وی در بازدید از نمایشگاه صنایع کشاورزی با حضور هیات تجاری کشاورزی عراق نیز گفت: این نمایشگاه نمادی از توانمندی استان گلستان در ساخت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و گویای این است که با سرمایه گذاری در امر کشاورزی توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و افزایش کیفی نیز محقق می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در حاشیه این بازدید تاکید کرد: اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی سعی بر توسعه بازارها و تسهیل کسب و کار دارد به همین سبب در راستای معرفی ظرفیت‌های استان گلستان تلاش می‌کند.

بهرامی با اشاره به ظرفیت بالای پزشکی در ایران، توریسم سلامت را هم از اولویت‌های ارتباط دو طرف عنوان کرد.

نصیب التمیمی، رئیس انجمن اتحادیه‌های کشاورزی عراق، نیز پس از بازدید از این نمایشگاه بر توسعه روابط و تبادل اطلاعات تخصصی تاکید داشته و این سفر را مقدمه ای برای تعاملات آتی دانستند.

التمیمی افزود: می‌توان در زمینه واردات میوه از استان گلستان به عراق، به توافقات خوبی دست یافت.

وی افزود: در افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی استان گلستان بر موضوع استفاده از ماشین آلات تولید مستقیم ایران در عراق تاکید شده است.

رئیس انجمن اتحادیه‌های کشاورزی عراق افزود: در زمینه های مختلف بخش کشاورزی امکان تبادل اطلاعات و تجهیزات وجود دارد، همچنین اتاق می‌تواند در ارتقای تعاملی دوطرف بسیار تأثیرگذار باشد.

التمیمی تأکید کرد: علاوه بر کشاورزی، درموضوع مهم گردشگری نیز آمادگی و تمایل انعقاد تفاهم نامه‌ وجود دارد.   

رئیس انجمن اتحادیه‌های کشاورزی عراق ابراز امیدواری کرد، با توجه به حضور گروه‌های سرمایه گذاری توانمند در عراق، مقدمات عقد تفاهم نامه‌ها فراهم شده و شاهد افزایش ارتباطات با استان گلستان باشیم.

 

موضوعات :
در همین رابطه