رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با مشارکت فعالان اقتصادی

جشن گل‌ریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خوزستان برگزار شد

جشن گل‌ریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب پویش بهار آزادی به همت اتاق اهواز، فعالان اقتصادی خوزستان، ستاد دیه استان و با مشارکت جمعی از خیران استان خوزستان برگزار شد.

25 فروردین 1403
کد خبر : 44198
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اعضای اتاق اهواز هر ساله در راستای مسئولیت اجتماعی خود، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد را فراهم می‌آورند در طول سال‌های مختلف همیشه حرکت‌های خیران و نیک‌اندیشان عضو اتاق اهواز مایه مباهات و افتخار بوده است.

محمدجواد امانی در جشن گل‌ریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان خوزستان، افزود: مفتخریم که بخش خصوصی در دوران‌های مختلف به وظیفه و رسالت اجتماعی خود پایبند بوده و به‌خوبی آن را انجام داده است.

وی تصریح کرد: حمایت دادگستری خوزستان از بخش اقتصاد و تولید در استان بی‌نظیر است و در ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دادگستری کارهای بزرگی برای رونق تولید و رفع گرفتاری واحدهای تولیدی استان انجام شده است که عملکرد این ستاد قابل افتخار است.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر اینکه این اتاق برای رونق کسب‌وکار در استان در کنار بخش دولتی است، ادامه داد: رونق تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در استان با تلاش همه بخش‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی استان محقق خواهد شد که همواره این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار تحقق شعار سال را در پی دارد

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار را زمینه‌ساز تحقق شعار سال دانست و گفت: بی‌شک در اقتصاد متکی به نرخ دلار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، هزینه‌های بخش خصوصی نیز برای پرداخت دستمزد و تهیه مواد اولیه افزایش یافته که خیلی از واحدهای تولیدی، دیگر نمی‌توانند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

شهلا عموری با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی مختلف اظهار کرد: این استان دارای ثروت‌های متعدد، منابع و ذخایر غنی است و اگرچه اقدامات خوبی برای توسعه استان انجام شده اما کافی نیست.

وی افزود: اگر حرکت‌های زیربنایی و اصولی انجام می‌شد امروز بجای جمع مبلغ برای آزادی زندانیان باید مراسم شکرگزاری برگزار می‌کردیم و این یعنی هنوز خوزستان با مشکلاتی همراه است.

نایب‌رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از چالش‌های اقتصادی است بیان کرد: این درحالی‌که کشور ما غنی از ثروت‌های خدادادی است که در هیچ کشوری چنین ظرفیتی را یکجا شاهد نیستیم.

سال گذشته ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد خوزستان با کمک خیران آزاد شدند

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه، گذشت شاکیان به همچنین صدور حکم اعسار، ۴۰۱ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

علی دهقانی ضمن قدردانی از حضور اعضای این اتاق و مشارکت خیران استان در آیین اظهار کرد: برخی افراد محکوم به حبس نیستند بلکه زندان رفتن آن‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی است که خداوند را شاکریم در خوزستان خیران هرساله در این ایام پربرکت با کمک خود، زمینه آزادی بخش قابل‌توجهی از بدهکاران جرائم غیر عمد را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه، گذشت شاکیان به همچنین صدور حکم اعسار، ۴۰۱ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

دهقان گفت: از این مبلغ یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال را شکات بخشیدند و برای هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال نیز حکم اعسار صادر شد که با کمک ستاد دیه استان نیز ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و زمینه آزادی زندانیان فراهم شد.

وی اظهار کرد: اکنون در زندان‌های استان ۳۶۰ مددجو با بدهی ۱۴ هزار میلیارد ریال در انتظار کمک خیران هستند که تاکنون در جشن‌های گل‌ریزان استان ۱۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان این مبالغ به ۱۵۰ میلیارد ریال برسد.

۳۶۰ زندانی جرائم غیر عمد خوزستان در انتظار مشارکت خیران استان

مدیرکل زندان‌های استان در این آیین ضمن قدردانی از ستاد دیه استان، فعالان اقتصادی و دیگر خیران استان اظهار کرد: سازمان زندان‌های کشور ۲ رسالت دارد ابتدا اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمان و متهمان است و رسالت دوم اصلاحی و تربیتی است.

غلامرضا روشان با اشاره به ضرورت نگاه اصلاحی و تربیتی و همچنین توجه به خانواده زندانیان بیان کرد: دیدگاه زیبای شهید اسدالله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تأسیس کرد؛ در حوزه کمک‌رسانی به زندانیان غیر عمد زمینه کمک‌های شایانی به جامعه را فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: ۳۶۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان چشم‌انتظار کمک خیرین هستند و باید مانند فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، همگی پای‌کار بیایند.

روشان افزود بیان کرد: زندانیان جرائم غیر عمد چشم‌انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک‌اندیش هستند و درصورتی‌که هر خوزستانی تا پایان امسال در «پویش هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان» مشارکت کنند؛ ۳۶۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد خواهند شد.

موضوعات :
در همین رابطه