روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی تا 50 درصد افزایش داشته است

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در نیمه اول امسال، دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی تا 50 درصد و کرایه ماشین‌آلات مورد استفاده در این طرح‌ها نیز تا 155 درصد افزایش داشته است.

01 آذر 1401
کد خبر : 44702
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بنابر اعلام مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی در نیمه اول امسال نشان می‌دهد در بین تمامی اقلام مورد آمارگیری، «شیشه‌بر درجه‌یک» با ۴۹.۰۲ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «سرکارگر» با ۱۰.۵۳ درصد دارای کمترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره قبل بوده‌اند.

مقایسه متوسط دستمزد ساعتی در این دوره با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «بنای سفت‌کار درجه‌یک» با ۴۵.۴۲ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «آزبست‌کار درجه دو» با ۰.۷۴ درصد بوده است.

همچنین نتایج طرح آمارگیری از کرایه ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی در همین بازه زمانی نیز گویای این است که در مقایسه تمامی ۶۰ قلم مورد آمارگیری این دوره، بیشترین افزایش کرایه ساعتی نسبت به دوره قبل با ۱۵۵.۳۹ درصد مربوط به «جرثقیل کامیونی دوکابینه حدود ۵۰ تن با راننده» و کمترین افزایش کرایه ساعتی مربوط به «ماشین سواری استیشن چهار در با راننده» با ۱۸.۳۳ درصد نسبت به دوره قبل، است.

مقایسه متوسط کرایه ساعتی در این دوره با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش کرایه ساعتی مربوط به «تانکر آب پاش ۵۰۰۰ لیتری با راننده» با ۱۸۵.۲۷ درصد و کمترین افزایش کرایه ساعتی مربوط به «ماشین سواری جیپ، لندرور یا مشابه با راننده» با ۲۲.۱۴ درصد، نسبت به دوره مشابه در سال قبل بوده است.

در همین رابطه