رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در نشست با استاندار بصره:

صدور روادید برای بازرگانان ایرانی تسهیل شود

نشست مشترک استاندار خوزستان و بصره با مسئولان دو استان، با حضور رئیس اتاق اهواز برگزار شد.

17 مهر 1395
کد خبر : 4526
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک استاندار خوزستان و بصره با مسئولان دو استان، با حضور رئیس اتاق اهواز برگزار شد. 

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه بحث روادید بین دو کشور ایران و عراق هنوز حل نشده است، گفت: کنسولگری ایران در کشور عراق به راحتی روادید را به بازرگانان عراقی می دهد اما در ایران برای گرفتن روادید مشکلات بسیاری وجود دارد.

شهلا عموری  گفت: اگر قرار باشد کنسولگری عراق در ایران علاوه بر تضمین اتاق بازرگانی با نمایندگی وزارت خارجه ایران قرارداد ببندد طرف عراقی هم باید این قرارداد را به کنسولگری ایران ارائه دهد.

رئیس اتاق اهواز تصریح کرد: با توجه به مناسبات و شرایطی که بین دو استان وجود دارد یکی از وظایف حکومت های محلی دو استان استحکام بیشتر روابط مابین است.

عموری با بیان اینکه مرز شلمچه اولین مرزی بود که ورود کالای ایرانی به عراق از طریق آن صورت گرفت، افزود: اما متاسفانه هر روز روابط اقتصادی در این مرز کمتر می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه هایی که بین دو استان وجود دارد، گفت: سعی کردیم این تفاهم نامه ها را به صورت تخصصی بررسی کنیم که همکاری در اجرای خط راه آهن شلمچه به بصره و توسعه گردشگری سلامت و استفاده از سهمیه ملی بصره در این زمینه از مهمترین مفاد این تفاهم نامه ها است.

رئیس اتاق اهواز همچنین خواستار ایجاد هماهنگی بین طرفین و توافق برای افزایش ساعت کاری به صورت 24 ساعت شد.

منطقه آزاد مشترک خوزستان و بصره راه اندازی می‌شود

  استاندار بصره گفت: به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان خوزستان و بصره و تعاملات اقتصادی بیشتر تلاش داریم منطقه آزاد مشترک بین دو استان راه اندازی کنیم.

ماجد مهدی النصراوی، به برنامه‌های استان بصره به منظور رونق اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: استان خوزستان و بصره اشتراکات زیادی دارند که انتظار می رود این شرایط باعث برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان در زمینه های مختلف اقتصادی شود.

النصراوی افزود: در گذشته تفاهم نامه هایی به منظور برقراری ارتباط با این استان در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری منعقد شده بود اما آنگونه که باید عملی نشده بود.

وی ادامه داد: یکی ازمهمترین این تفاهم نامه ها ایجاد خط ریلی خرمشهر - بصره است که این پروژه روند خوبی داشته و امید است به زودی شاهد بهره برداری از این خط راه آهن باشیم.

وی بیان کرد: خوزستان نسبت به برخی از شهرهای عراق به بصره نزدیک تر است و نیاز است این استان و بصره در زمینه های اقتصادی فعالیت مشترک بیشتری داشته باشند.

استاندار بصره به همراه یک هیات چند نفره به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه های اقتصادی روز چهارشنبه وارد استان شد و با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

 

موضوعات :
در همین رابطه