میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و لوگزامبورگ

هیات 80 نفره فعالان اقتصادی لوگزامبورگ به تهران آمدند

هیات 80 نفره فعالان اقتصادی لوگزامبورگ که به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی این کشور به تهران سفر کرده اند سه شنبه با شرکت های ایرانی دیدار و مذاکره می کنند.

26 مهر 1395
کد خبر : 4681
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در دیدار با همتای لوگزامبورگی خود بر لزوم افزایش تبادل اطلاعات و دیدار فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

عصر دوشنبه بیست و ششم مهرماه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با کارلو تلن رئیس اتاق بازرگانی لوگزامبورگ بر لزوم افزایش دیدار فعالان بخش های اقتصادی و توسعه حجم مبادلات با رفع موانع تاکید کرد.

شافعی گفت: «ایران شرایط خوبی در منطقه دارد و با توجه به پتانسیل های جغرافیایی، منابع انسانی و طبیعی، فرصت های همکاری بیشماری موجود است.»

وی گفت: « در سیاست اقتصادی داخلی و خارجی شاهد تحولات و تغییرات خوبی بودیم و متاسفانه به دلیل تحریم، بین اقتصاد ما و دیگر کشورها فاصله افتاد و ترافیک حضور هیات های اقتصادی از کشورها گواه این موضوع است.»

رئیس اتاق ایران تاثیر گذاری ایران در منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی را فرصتی برای کار مشترک و سرمایه گذاری ارزیابی کرد و افزود: «ایران امن ترین و ساده ترین راه ورود به کشورهای همسایه مانند آسیای مرکزی، حوزه قفقاز و افغانستان است. علاوه بر همکاری های دوجانبه کارهای منطقه ای را هم می توانیم به انجام رسانیم.»

وی سابقه حضور سرمایه گذاران لوگزامبورگی و وجود پروژه های نیمه تمام را فرصتی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: «ظرفیت های بسیاری در زمینه های گردشگری، محیط زیست و انرژی های تجدید پذیر وجود دارد که امیدواریم بخش های خصوصی دو کشور از آن ها بهره مند گردند.»

کارلو تلن: لوگزامبورگ شریکی قابل اعتماد برای ایران است.

رئیس اتاق لوگزامبورگ ضمن اشاره به موقعیت و وسعت جغرافیایی کشور لوگزامبورگ، از حضور فعالان اقتصادی برتر این کشور در ترکیب این هیات خبر داد و گفت: «درمقایسه با مقیاس کشور لوگزامبورگ، حضور این تعداد شرکت خوش نام بیانگر خوش بینی و امیدواری ما به آینده روابط اقتصادی دو کشور است.»

کارلو تلن گفت: «ایران و لوگزامبورگ با توجه به موقعیت جغرافیایی می توانند دروازه های ورود به بازارهای منطقه ای باشند.»

وی افزود: «با توجه به ثبات سیاسی و اقتصادی، لوگزامبورگ شریکی قابل اعتماد برای ایران است. اقتصاد ما اگرچه کوچک است اما بسیار متنوع است.»

رئیس اتاق لوگزامبورگ تصریح کرد: «صنعت، 10 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را در بر می گیرد. شرکت هایی در زمینه فولاد که جزو برترین های جهان هستند امروز در تهران حضور دارند.»

وی زمینه های همکاری بین دو کشور را لوازم خودرو، قطعات یدکی، فناوری اطلاعات و مخابرات، انرژی و حمل و نقل عنوان کرد و خواستار توسعه همکاری ها در زمینه های سرمایه گذاری و گردشگری شد.»

 

در همین رابطه