رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

شهلا عموری عنوان کرد؛

کیفیت خدمات درمانی و زیرساختهای مناسب، ضرورت جذب توریسم سلامت

رئیس اتاق اهواز: صرف ارزان بودن خدمات درمانی، همیشه دلیل کافی برای جذب بیماران کشورهای دیگر نیست و سایر معیارهای کیفی و وجود زیرساخت‌های مناسب نیز در این امر دخیل هستند.

03 آبان 1395
کد خبر : 4867
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیئتی تجاری در زمینه صنعت درمان به سرپرستی رئیس اتاق اهواز به استان بصره رفته و ضمن بازدید از دو بیمارستان و  نشست با پزشکان و مسئولان آنها، با امکانات، نواقص و کاستی‌ها، خلأهای درمانی و علل اصلی مراجعه بیماران عراقی به خارج از کشور برای درمان آشنا شدند.

در این سفر همچنین جلسات جداگانه‌ای با رئیس اداره کل بهداشت و درمان بصره و رئیس شرکت نفت جنوب عراق در زمینه نحوه گسترش همکاری‌های مختلف آموزشی، چگونگی تأمین تجهیزات موردنیاز و لزوم ایجاد حلقه‌های ارتباطی میان دو استان خوزستان و بصره به‌منظور تسهیل ارتباطات پزشکی و درمانی همچنین توسعه همکاری‌های فی‌مابین و تسهیل اعزام بیماران عراقی (استان بصره) و... تشکیل و در همین راستا توافقات اولیه صورت گرفت.

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز در مصاحبه با روابط عمومی اتاق اهواز پیرامون تنایج این سفر، ضمن تشریح اوضاع درمانی بصره گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده عراقی‌ها به‌طورکلی و به‌ویژه مردم استان بصره به کشورهایی از قبیل لبنان، هند و ایران جهت انجام خدمات درمانی مراجعه می‌کنند و بیشترین مراجعه  بیماران در وهله اول به هند، سپس لبنان و بعد به ایران است.

عموری ادامه داد : این امر نشان می‌دهد که صرف ارزان بودن این قبیل خدمات، همیشه دلیل کافی برای جذب بیماران کشورهای مبدأ نیست و سایر معیارهای کیفی و وجود زیرساخت‌های مناسب نیز در این امر دخیل هستند.

رئیس اتاق اهواز افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که لبنانی‌ها و هندی‌ها از طریق اشتغال نیروی متخصص خود در مراکز درمانی بصره و راه‌اندازی پایگاه‌های پزشکی توانسته‌اند زمینه‌ساز ترویج فرهنگ پزشکی و اعزام بیماران به مراکز درمانی کشورشان بشوند که متأسفانه ما از چنین مزیت و امتیازی بی‌بهره هستیم. به تعبیری دیگر هیچ کار منسجمی برای معرفی مراکز درمانی و پزشکان و قابلیت‌های پزشکی کشورمان در عراق انجام‌نشده است.

رئیس اتاق اهواز گفت: بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته از این سفر، می‌توان نیازهای استان بصره را در رشته‌های آنکولوژی، رادیولوژی، قلبی عروقی، همچنین آموزش اورژانس، پرستاری، رادیوتراپی و نازایی (به‌عنوان نیاز حاد و فوری) خلاصه نمود.

عموری ابراز امیدواری کرد: مسئولان به این ظرفیت نهفته در استان‌های هم‌جوار استان خوزستان به چشم یک فرصت طلایی نگاه کرده و  تلاش‌های همه‌جانبه خود را مضاعف نمایند، چراکه چنین فرصت‌هایی اگر اداره و مدیریت نشوند قطعاً از دست خواهد رفت. وی افزود: این سفر می‌تواند بستر و پیش‌زمینه مناسبی برای توسعه صنعت توریسم درمانی تلقی شود.

موضوعات :
در همین رابطه