رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در نشست شورای گفت و گو عنوان کرد؛

شناسایی قوانین مخل کسب کار، مهم‌ترین وظیفه شورای گفتگو است

رئیس اتاق سمنان شناسایی قوانین مخل کسب کار را مهم‌ترین وظیفه شورای گفتگو عنوان کرد

09 آبان 1395
کد خبر : 5015
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نوزدهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با حضور استاندار و رئیس اتاق سمنان در اتاق سمنان برگزار شد.

علی اصغر جمعه ای، رئیس اتاق سمنان شناسایی قوانین مخل کسب کار  را مهم‌ترین وظیفه شورای گفتگو عنوان کرد و گفت: دبیرخانه این شورا تاکنون توانسته مسائل مبتلابه صادرات و تولید را احصا و طی کار کارشناسی موارد را در نشست های تخصصی ارائه بدهد.

رئیس اتاق سمنان اجرای ماده 88 قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات پرشکی را مهم بر شمرد و گفت: در ماده 88 قانون به صراحت اعلام شده است که انجام چکاب سلامت مربوط به محیط کار بر عهده کارفرما بوده ولی انجام معاینات دوره‌ای با پوشش بیمه تامین اجتماعی باید صورت بپذیرد و  نباید شرایطی پیش بیاید که سازمان تامین اجتماعی از انجام معاینات دوره ای صرفنظر نموده و بار مضاعفی را بر کارگر و کارفرما  تحمیل نماید.

با ظرفیت‌های قانونی به رفع مشکلات سرمایه‌گذاران کمک کنیم

در ادامه محمد رضا خباز، استاندار سمنان گفت: همه مدیران باید با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون، راه حل هایی برای رفع مشکل مختلف سرمایه گذاران پیدا کنند تا سرمایه گذاران در جامعه متضرر نشوند.

استاندار سمنان ادامه داد: همه راه های کمک به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز باشد، زیرا این افراد برای توسعه، پیشرفت و رونق اقتصادی جامعه بسیار مفید هستند.

خباز با اشاره به رسالت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: دستگاه های اجرایی نیز باید مشکلات موجود در قانون و دستورالعمل های خود را به این شورا ارایه کنند و تا شورا برای رفع مشکلات آن ها چاره ای بیاندیشد.

وی گفت: وضعیت و عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به طور نسبی خوب است و در رده های میانی کشور قرار دارد که باید این رتبه به اول تا سوم ارتقا پیدا کند.

استاندار سمنان یادآور شد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به دلیل رعایت چارچوب ها و دستورالعمل های موجود در رتبه های میانی در بین استانهای کشور قرار دارد و بعضی از استان ها، خارج از دستورالعمل اقدام کرده اند و پرونده های بیشتری را بررسی کرده اند و رتبه های بالاتری را به خود اختصاص داده اند که این اقدام در چارچوب قانون این شورا نمی‌گنجد.

خباز، همچنین با اشاره به ماده 92 قانون کار و ماده 88 قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: تمام کارگران باید سالی یک بار معاینه کامل شوند و این کار بر عهده مراکز بهداشتی مانند تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی است که هرچه زودتر این 2 نهاد باید برای تحقق این امر مهم اقدام کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: معاینه های کارگران باید به صورت رایگان انجام شود و کارگران نباید برای این آزمایش ها که سالی یکبار انجام می شود از دفترچه بیمه استفاده کنند.

وی همچنین درباره تبصره 6 قانون بودجه 95 و با توجه به بالا بودن میزان مالیات برای نقل و انتقالات واحدهای خدماتی و تولیدی در شهرک های صنعتی، گفت: این قانون باید اصلاح شود و هرچه سریع تر این مشکل باید برای دولت‌مردان و بخش قاون‌گذاری فرستاده شود تا این قانون را اصلاح کنند.

خباز همچنین درباره هزینه بالای حمل نقل ریلی و جاده ای و مشکلات صادر کنندگان در این حوزه گفت: نباید حمل در حوزه صادرات در استان سمنان با هزینه های بالا انجام شود.

استاندار سمنان، برای حل مشکل صادرکنندگان استان در حوزه حمل و نقل جاده ای، دستور پیگیری این مساله و برگزاری نشست تخصصی برای رفع این مشکل داد.

 

موضوعات :
در همین رابطه