میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

سفیر ویتنام در اتاق کاشان عنوان کرد

کاشان منطقه مستعدی برای سرمایه‌گذاری است

سفیر ویتنام در ایران: وقتی هیئت های بلندپایه دو کشور با هم دیدار دارند، فرصت مناسبی برای ارتقاء همکاری ها در حوزه های مختلف به وجود آمده است.

18 آبان 1395
کد خبر : 5183
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر ویتنام در ایران با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری در کاشان، با رئیس اتاق کاشان دیدار کرد.

«نگوین هونگ تک»، سفیر ویتنام در ایران در نشست با رئیس اتاق و فرماندار کاشان گفت: این چهارمین سفری است که به کاشان دارم. در دفعات گذشته برای بازدید از جاذبه های گردشگری به کاشان آمده ام ولیکن اهمیت فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی و تجاری بین کاشان و ویتنام باعث شد تا مجددا به کاشان بیایم و با مقامات شهرستان گفت‌وگو کنم.

وی تأکید کرد: طی هفت ماه گذشته رؤسای جمهور ایران و ویتنام، دو بار با یکدیگر دیدار و گفت­‌وگو داشته اند. ما باید این اهمیت را درک کنیم که وقتی هیئت های بلندپایه دو کشور با هم دیدار دارند، فرصت مناسبی برای ارتقاء همکاری ها در حوزه های مختلف به وجود آمده است.

سفیر ویتنام در ایران گفت: ایران و ویتنام بازارهای بزرگی در اختیار دارند. ایران با 80 و ویتنام با 94 میلیون جمعیت، بازارهای بزرگی را در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران قرار داده اند. اضافه بر این ما می توانیم با همکاری فی مابین، به بازارهای کشورهای همسایه نیز دسترسی داشته باشیم.

هونگ تک افزود: کاشان اضافه بر این که مقصد توریستی بی نظیری است، منطقه مناسب و مستعدی برای سرمایه گذاری و همکاری های متقابل است.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری دارد

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان، در نشست با سفیر ویتنام در ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان به واسطه ویژگی خاص این منطقه، دارای ظرفیت­ های بی نظیر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

تولایی افزود: طی دو و سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید، حجم مبادلات ایران و ویتنام سه برابر شده و امیدواریم با همین شیب شتاب گرفته و بر اساس هدف گذاری حجم دو میلیارد دلاری مبادلات بین دو کشور که در سفر اخیر رئیس جمهور محترم به ویتنام مشخص شده، محقق گردد. وی گفت: در این شرایط، افزایش چند برابری این رقم و بیش از آن نیز با توجه به ظرفیت های دو کشور دور از دسترس نمی باشد.

رئیس اتاق کاشان افزود: بررسی روابط ایران با ویتنام در دو دهه اخیر نشان می‌دهد روسای جمهور دو کشور همواره از ارتباط نزدیکی برخوردار بوده اند و با موافقتامه های که بین دو کشور منعقد شده، شرایط برای همکاری بیشتر فراهم شده است.

تولایی بازارهای دو طرف را بهترین مقصد برای تولیدکنندگان و صنعتگران دانست و گفت: ایران در غرب آسیا و و ویتنام در جنوب شرقی آسیا می توانند مکمل یکدیگر در حوزه تجاری و اقتصادی باشند.

رئیس اتاق کاشان تأکید کرد: بازار ویتنام مقصد خوبی برای تولیدکنندگان کاشانی است و هم اکنون نیز بسیاری از محصولات کاشان به ویتنام صادر می‌شود و سرمایه گذاران و صنعتگران کاشانی آمادگی دارند تا با سرمایه گذاری در ویتنام بعضی از تولیدات را در همان کشور انجام دهند تا قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند.

وی منطقه ویژه اقتصادی کاشان را دارای بهترین شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور ذکر کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان به لحاظ ویژگی های خاصی که دارد بهترین منطقه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و امیدواریم سرمایه گذاران ویتنام نیز از این ظرفیت استفاده نموده و سرمایه گذاری های مشترک محقق گردد.

موضوعات :
در همین رابطه