رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

به همت معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران

اولین همایش ملی فناوری بلاک‌چین، فردا در اتاق ایران برگزار می‌شود

اولین همایش ملی اولین همایش ملی «فناوری بلاک‌چین و حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا» فردا در اتاق ایران برگزار می‌شود.

18 دی 1401
کد خبر : 55227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین همایش ملی «فناوری بلاک چین و حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا» به همت دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت کمیسیون‌ها و مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی ایران در تاریخ 19/10/1401 از ساعت 13 الی 18 در محل اتاق ایران برگزار می‌شود.

محورهای این همایش که با توجه به ورود فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال به کشور و نیاز کسب‌وکارها و تجار به آشنایی با این حوزه جدید، کاربردهای آن و همچنین چالش‌های به وجود آمده در این حوزه برگزار خواهد شد، عبارت‌اند از:

-فناوری بلاکچین پل ارتباطی بین دنیای واقعی و مجازی در صادرات نوین کالا

-خدمات نوین مدیریت صادرات در بستر بلاکچین (متاورس، واقعیت مجازی، قراردادهای هوشمند، اسناد تجاری و NFT)

-چالش‌های قانونی و حقوقی استفاده از ابزارهای نوین در بستر بلاکچین

در این همایش خدمات نوین مدیریت صادرات با تمرکز بر صادرات کالا به عنوان هسته اصلی در مسیر توسعه و توانمندسازی کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است و ابزارهای قابل استفاده و مستقر بر بستر بلاک چین همچون متاورس، واقعیت مجازی، وی آر و آی آر، قراردادهای هوشمند، اسناد دیجیتال و ... به عنوان ابزارهای نوین معرفی و به مخاطبان (صاحبان و مدیران کسب‌وکار) ارائه خواهد شد.

همایش در دو بخش شامل بخش اول سخنرانی افراد کلیدی و شاخص در زیست‌بوم صادراتی کشور و بخش دوم دو پنل تخصصی با عنوان پنل اول: «چالش‌های تقنینی و حقوقی در حوزه بلاکچین با رویکرد استفاده از ابزارهای نوین در صادرات کالا» و پنل دوم: «جایگاه ابزارهای فعال بر بستر بلاکچین در مدیریت نوین صادرات کالا» برگزار خواهد شد. در پنل اول تمرکز بر ارائه مباحث توسط بدنه حاکمیتی تصمیم‌ساز است و پنل دوم تمرکز بر رویه‌های اجرایی با استفاده از تجربیات بخش خصوصی خواهد بود.

در حاشیه این رویداد انجمن‌ها و شرکت‌های پیشرو در قالب 10 پاویون خدمات تخصصی مرتبط با بلاک چین را به صورت دموی خدمات و محصولات ارائه خواهند داد.

در همین رابطه