رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نایب رئیس اتاق ایران در افتتاحیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان

خوزستان مزیت های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذار دارد

اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان در اهواز با حضور حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران، افتتاح شد.

06 آذر 1395
کد خبر : 5570
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان در اهواز با حضور حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران، افتتاح شد.

نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان در اهواز گفت: هر یک از مزیت‌های خوزستان به‌تنهایی، عامل جذب سرمایه‌گذار است و این مزیت ها بسیار زیاد است.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به این نکته که سهم و نقش خوزستان در اقتصاد کشور مسئله‌ای قابل کتمان نیست، گفت: هر کدام از مزیت‌های خوزستان یک عامل و مشوق برای جذب سرمایه‌گذاران است و بخش خصوصی خوزستان نیز همواره در سطح ملی نقش ارزنده‌ای داشته است.

وی افزود: از نظر شکلی و محتوای برگزاری، این نمایشگاه با نوآوری و خلاقیت همراه است زیرا در همایش افتتاحیه نمایشگاه و خود نمایشگاه توجه ویژه‌ای به اهداف دولت و کشور در برنامه ششم در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان شده  که در اقتصاد ارزش‌های خوبی را خلق می‌کند.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: ارائه طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به قانون ۲۷ الحاق که درگذشته همتی جدی برای تبدیل آن‌ها به طرح‌های قابل‌استفاده وجود نداشته و همه این موضوعات باعث می‌شود که اجرای موفق این نمایشگاه به‌عنوان یک الگو به استان‌های دیگر تعمیم داده شود و باید از تجربه اجرایی شدن آن در کل کشور استفاده کرد.

وی بابیان اینکه تعامل دولت و بخش خصوصی در خوزستان یک مزیت به شمار می‌رود، عنوان کرد: حمایت جدی استاندار، معاونان، مدیران اجرایی و سازمان برنامه‌ریزی از بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که لازم است در اتاق ایران و بخش خصوصی به آن اشاره‌کنیم و باید از استاندار خوزستان در این زمینه تشکر کرد.

سلاح‌ورزی گفت: در یک سال گذشته شاهد برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو با بخش خصوصی در خوزستان بودیم که نتایج و تصمیمات خوبی نیز در این زمینه گرفته شد و در ارتباط با رفع موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در خوزستان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در اتاق ایران در زمینه ماده ۲۷ قانون الحاق با پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهور، کمیته‌ای برای بازنگری دستورالعمل واگذاری طرح‌ها تشکیل‌شده است که پیشنهاد‌ها افراد مختلف را در استان خوزستان می‌پذیریم و اگر افرادی در خوزستان در این زمینه نظراتی داشته باشند از آن‌ها می‌پذیریم.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: همچنین بر اساس ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم اگر در خوزستان در مسیر سرمایه‌گذاری موانع و موارد نیازمند اصلاح وجود داشته باشد، جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در استان خوزستان در جلسات اتاق به این موارد رسیدگی و در این زمینه کمک می‌کنیم.

اولین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان خوزستان با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان در تمامی بخش‌های اقتصادی با حضور سه بخش دولتی، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان 4 آذر ماه برپا شده و تا 7 آذر ادامه خواهد داشت.

موضوعات :
در همین رابطه