رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

با افزایش فشار دولت آمریکا بر صرافی‌های رمز‌ارز

ارزش بیت‌کوین سقوط کرد

ارزش رمزارز بیت‌کوین و دیگر رمزارزها روز شنبه در پی تقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با مهمترین صرافی‌های رمزارز آمریکا و جهان، با کاهش شدید مواجه شد.

21 خرداد 1402
کد خبر : 56684
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز دوشنبه روز دوشنبه هفته گذشته 13 اتهام علیه بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان و بنیانگذار آن چانگ‌پنگ ژائو مطرح کرد با این ادعا که این صرافی مقررات تجارت رمزارزها را نقض کرده و در آمریکا فعالیت غیرقانونی داشته است. یک روز پس از آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صرافی بزرگ دیگر، کوین‌بیس را به انجام تبادلات ثبت نشده و غیرمجاز متهم کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین چند توکن از جمله کاردانو و سولانا را به عنوان اوراق بهادار غیرمجاز معرفی کرد. شرکت رابین‌هود مارکتس، شرکت خدمات مالی آمریکایی که در زمینه ارائه خدمات سرمایه‌گذاری آنلاین، خدمات کارگذاری بورس، مبادلات سهام و خدمات رمزارز فعالیت دارد، روز جمعه اعلام کرد دو توکن مد نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به همراه توکن پلی‌گن را از لیسا خود خارج خواهد کرد.

همین خبر باعث شد ارزش رمزارزهای دیجیتام و سهام شرکت کوین‌بیس سقوط کند. ارزش بیت‌کوین 3 درصد کاهش یافت و ارزش اتریوم با کاهش 5.7 درصدی به 1735 دلار رسید تا پایین‌ترین نرخ طی دو ماه گذشته را به ثبت برساند. ارزش کاردانو هم با کاهشی 17 درصدی به 25.43 سنت رسید.

موضوعات :
در همین رابطه