میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

با همکاری اتاق اهواز و جامعه زنان کارآفرین عراق

محصولات بانوان خوزستانی در نمایشگاه بصره معرفی می‌شود

نمایشگاهی برای معرفی تولیدات زنان استان خوزستان در بصره عراق برگزار می شود.

15 آذر 1395
کد خبر : 5686
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایشگاهی از تولیدات زنان استان خوزستان با همکاری جامعه زنان کارآفرین کشور عراق و اتاق اهواز در بصره برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در صورت موفق عمل کردن در نمایشگاه بصره، می‌توانیم برند محصولات بانوان خوزستانی را در کشور عراق معرفی کرده و به فروش برسانیم.

شهلا عموری در نشست با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان در اتاق اهواز با بیان اینکه در عراق نمایشگاهی برای تولیدات بانوان استان خوزستان تدارک دیده‌شده، تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری جامعه زنان کارآفرین عراق برگزار می شود و فقط تولیدات بانوان در آن عرضه می‌شود.

عموری ادامه داد: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در مرکز خرید «بصره تایمز» برگزار می‌شود، بانوان خوزستانی بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

وی بیان کرد: در صورت داشتن فروش در این نمایشگاه، می‌توان بازاری برای محصولات بانوان خوزستانی در کشور عراق داشته باشیم که به‌این‌ترتیب می‌توانند با برندسازی در این کشور فعالیت کنند چرا که اگر برند خاصی داشته باشیم و تحت آن برند محصولات استان را معرفی کنیم در بحث اشتغال و فروش می‌توانیم بسیار موفق‌تر عمل کنیم.

رئیس اتاق اهواز اظهار کرد: در اتاق اهواز 800 عضو فعال داریم. جامعه هدف ما کوچک است، می‌خواهیم پیکره اقتصادی استان را تقویت کنیم.

وی گفت: در بحث کشاورزی با توجه به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی ما تلف می‌شود و بازاری ندارند، سعی شده محصولات تولیدی برای صادرات باشند که در بالا رفتن کیفیت محصولات تأثیرگذار است.

عموری گفت: جامعه ما باید به حدی برسد که هر فردی بتواند وابستگی خود را از دیگران قطع کند و به‌تنهایی اشتغال و درآمد داشته باشد.

رئیس اتاق اهواز ادامه داد: در اتاق‌های دیگر کشور اقداماتی همچون حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و باهوش و فاقد امکانات مالی و رفاهی صورت گرفت و وام‌هایی به خانوارهای نیازمند تعلق گرفت، لذا اگر همه توان‌ها جمع شود می‌توان موفق‌تر عمل کرد.

وی افزود: در این زمینه ابتدا باید توانایی افراد نیازمند شناسایی شود و سپس در به‌کارگیری این توانایی‌ها در راستای اشتغال و کمک به خانوارها عمل شود.

 ارزش افزوده واقعی برای تولیدات زنان مددجو وجود ندارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز در این نشست گفت: در استان خوزستان 98 هزار خانوار شامل 225 هزار مددجو وجود دارد که 60 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مرتضی موصلی افزود: زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع‌دستی آموزش‌های بسیاری دیده‌اند و تولیدات بسیاری دارند اما چون برندی در این حوزه وجود ندارد، ارزش‌افزوده واقعی برای تولیدات نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: با برخی شرکت‌های بزرگ برای تهیه البسه تعاملاتی داشتیم که زنان سرپرست خانوار برای تهیه این البسه همکاری کنند بنابراین می‌توانیم این همکاری‌ها را در سایر بخش‌ها نیز داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه