رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق همدان در نشست شورای گفت‌وگوی استان مطرح کرد

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس، به رونق تولید کمک می‌کند

رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان معتقد است: رسیدن اقتصاد کشور به نقطه مطلوب، نیازمند توجه ویژه مسئولان و برنامه‌ریزی است و در این میان، تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند.

05 آذر 1402
کد خبر : 5957
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان، گفت: هنوز در مسیر توسعه اقتصاد و رشد تولید قوانین دست‌وپا گیری وجود دارد که منسوخ شده بنابراین با ورود مجلس و تنقیح قوانین اقتصادی کمک بزرگی به رشد تولید خواهد شد.

رحیم مرتضایی در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، افزود: زمان بخشی از قوانین، آیین‌نامه‌های بخش اقتصاد به سر رسیده یا به تعبیر بهتر، به قانون مرده تبدیل شده‌اند که باید این قوانین مزاحم احصاء و حذف شوند.

رئیس اتاق همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری‌های مدبرانه سال‌ها با عناوین اقتصادی نظر مسئولان و مجریان کشور را جلب می‌کنند تا با سروسامان گرفتن مسائل اقتصادی در بخش تولید، اثربخشی را شاهد باشیم، بیان کرد: اولویت اول کشور رونق تولید و اشتغال است.

مرتضایی با تأکید بر اینکه هم مدیران دستگاه‌های اجرایی و هم بخش خصوصی باید با تمام توان برای تحقق توسعه اقتصادی در بخش تولید و توسعه اقتصاد تلاش کنند، تأکید کرد: با هم‌افزایی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استان با ایجاد فهم و درک مشترک بین مدیران دولت و بخش خصوصی تمام توان استان باید در کنار هم قرار گیرد تا تحول اقتصادی همدان را شاهد باشیم.

رئیس اتاق همدان در این جلسه با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار دولت تمام تلاش خود را برای رشد اقتصادی استان به کار بسته است، گفت: حذف قوانین دست‌وپاگیر اقتصادی، دغدغه بخش خصوصی است.

وی همچنین در خصوص نحوه توزیع و حمل سوخت خریداری شده به معادن، گفت: پیشنهاد دبیرخانه شورای گفت‌وگو این است که عامل توزیع سوخت از انحصار یک شرکت خارج و توسط چند پیمانکار در نقاط مختلف استان صورت گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه